3.

18.08.2021

ELECTRA LUX 7D

(prosím omluvte kvalitu fotografií, ale jsou foceny pouze na outdoor kameru s 12mpx)

Zdarec bajkujec moji čtenáři a fans, vítejte u představení dalšího zajímavého kola z kategorie CRUISERY a to Electra Lux 7D. Jedná se o výrobek firmy, která má své počátky ve městě Leucadia v Kalifornii. Tato firma vznikla při prolnutí 2 lidí (Benno Baenzinger a Jenno Erforth) a jejich snu, a tak se do Ameriky opět vrátila a přibyla firma, která obnovila velmi oblíbený způsob jízdy, kol a stylu. Spousty výrobků jsou inspirovány oblastí surfingu, květovými motivy a podobné (u nás prozkoumáme bohužel jedno barevnou variantu). V tomto článku se zaměříme na plážový cruiser, který jsem měl možnost potkat na Malé Skále, kde se majitel pocházející z Turnova byl se svou rodinou projet na výletě, a štěstí přálo více než na 100% a tak jsme se potkali.

Nyní tedy přistupme ke kolu trošku detailněji a pojďme si představit jeho komponenty, jak majiteli slouží a co vzniklo za inovace.

Jedná se tedy o hliníkový rám s přesným označením - Electra classic 6061-T6 hliník, Flat Foot Technology®. Z tohoto názvu můžeme poznat, že použitý materiál na výrobu je sražením kalená hliníková slitina, která je proti ocelovému rámu samozřejmě lehčí, a tak si jízdu člověk může užívat o něco příjemněji. Samotné barevné provedení celého kola je v černé barvě, a to i při zakoupení v základní variantě. Není to jediná možnost, ale ještě byste mohli zakoupit variantu Antracit. Pokud se zaměříme i na výraz FLAT FOOT TECHNOLOGY, tak zde se jedná o systém a geometrii, která Vám umožní na kole jet hezky vzpřímeně, neničit si při tom záda a jízda je tak mnohem příjemnější :-). 

Dalším postupem v průzkumu začneme kokpitem kola a tím, čím jsou osazena řídítka a jaké ovládací prvky zde najdeme. Velmi důležitým ovládacím prvkem je bezesporu lcd panel, který slouží k ovládání elektropohonu - omlouvám se, ale ještě jsem nestihl zmínit, že kolo je předěláno na e-pohon, ale alespoň to trošku nasvítím -, stylový zvoneček v barvách zebra a vše je umístěno na řídítkách Electra Cafe. Řídítka nesou trošku styl chopper a to tím, že když na kole sedíte, máte širší pohodlný úchop a řekl bych hodně otevřeného prostoru před sebou :-). Použitý představec je Forged alloy 22.2 mm quill. Důležitý prvek jsou určitě i páčky brzd, které nalezneme Alloy linear-pull brzdy s nastavitelnou páčkou, kotoučové. Dalším článkem celého kokpitu je řazení a zde najdete grip shift se 7 rychlostmi a tak bych mohli říci, že ke stylu a tipu jízdy se zvolila ta nejjednodušší varianta jak změnit převod. Je celkem i netypické řazení s tolika převody, ale možná, že je to jedině výhoda :-).Poslední součástkou či komponentem je přídavné zrcátko. Majitel si myslím s kolem jezdí dost i po silnici, a tak být vybaven i tímto není vůbec špatný nápad. 

Z vrchu kokpitu seskočme o kousek níže, a zde najdeme světlomet a originál dokupovanou brašnu Diablo. Světlo je klasicky základní, které je na kole již při zakoupení, ale nosná brašnička na řídítkách je samostatné vylepšení majitele, a tak kolo dostalo možná ještě větší chopper nebo možná cestovatelský nádech :-) Za mě rozhodně palec na horu.

Od prostoru před o pod řídítky seskočme ještě o něco níže, a zde se pojďme podívat na vypletená kola, pneu atd...Začal bych nábojem, který je použit jak na přední i zadní straně stejný a to - Slitina s nízkou přírubou 36 otvorů. Přes vypletený náboj se dostáváme k ráfkům a ty jsou použity Electra Custom eloxovaný hliník 36 otvorů. Poslední součástí kol je pneu a zde nalezneme pneumatiky nesoucí název Balón s rozměrem 26x2,35.

Od těchto předních součástí se posuňme o kousek dále celkově po rámu a to na středovou část. Zde se dostáváme k další individuální úpravě, kterou je určitě e-pohon. Motor je přidán od firmy EVBIKE, ale bohužel, protože na focení nebylo moc času tak specifikace nevím :-D. Co se týče dalších součástek v této oblasti, tak kliky jsou Electra Custom alloy 170 mm s převodníkem 44 zubů. Tento převodník je propojen řetězem KMC Z7 antikorozní a je napojen (to trošku přeskočím) na zadní kazetu, kde najdeme Shimano 7 rychlostí 14-34t. Tato středová část je z jedné strany kryta i stylovým potažením kolem řetězu, aby samozřejmě nedocházelo ke zbytečným nehodám, s kalhotami zamotanými do řetězu. Tento kryt nese i hezký nápis CRUISER, který dodává kolu opět svou osobitost.

Nyní se již menším skokem posuňme opět o něco dále, a to do zadní části tohoto plážového Cruiseru a shlédněme přehazovačku, zadní cestovní brašny a další celkem originální malý doplněk, který dává kolu opět nový rozměr. Takže jako první komponent je přehazovačka, kterou můžeme nalézt Shimano Tourney TX-35. Rozsah zubů na kazetě jsem již uvedl, a tak nás nyní čekají jen stylové doplňky :-) Majitel si v předu pořídil brašničku s názvem Diablo, ale v zadní části jsou jako cestovní doplňky dokonce brašny dvě a to na každé straně jedna. Jsou kožené, doslova a do písmene harley či chopper styl a myslím, že ke kolu velmi hezky sedí a celkově ho doplňují. Tak když s takovým kolem vyrazíte několik desítek kilometrů daleko a ještě můžete dál díky e-pohonu, tak se Vám rozhodně nějaká ta sváča či oblečení a náhradní komponenty rozhodně hodí. Za mě určitě hezký nápad, jak kolu dát trošku něco na víc a zároveň být funkční. Na konec této oblasti se podívejme, jak chytře majitel vymyslel tachometr, signální světlo aby byl vidět a zároveň, by tento senzor měl fungovat i jako signalizace, že kolo je na e-pohon. Senzor je umístěn u zadního kola pod brašnami a pokud jedete za kolem v noci, vidíte rozsvícené červené světlo, které má fungovat jako signální zadní světlomet. Jak jsem zmínil, tak funguje i jako tachometr a tak na předním displeji vidíte jakou máte rychlost, kolik jste ujeli kilometrů a další celkem zajímavé parametry.   

Po projití všech důležitých součástí, se dostávám ke kompletně poslednímu komponentu a tím je klasicky sedátko. Je použito sedlo s perforovaným nízký profilem s dvojitými vinutými pružinami. Sedlo vypadá velmi pohodlně a tak příjemná jízda je si myslím zaručena. Sedlo disponuje i 2mi vinutými pružinami, tak i nějaký ten hrbol by neměl být problém. 

To je k tomu to hezkému, trošku poupravenému plážovému cruiseru ode mne vše a jak říkám vždy, tak doufám, že se Vám představení a fotografie líbili, a že se spolu sejdeme i příště u nějakého zajímavého bajku z té naší Bajkové republiky :-) Video dnes nebude, protože opravdu na focení bylo asi jen 5-10 min. Třeba někdy příště :-).

Zdarec bajkujec a zase někdy :-).