5.

11.02.2022

INSPIRED FOURPLAY TEAM 2021


Já vás zdravím moji milí Bajkujáci a v dnešním představení\recenzi nějakého zajímavého FREESTYLE bajku, se podíváme za slavnými osobnostmi a to do světa BAJKTRIALU :-). Nedávno se odehrávalo předávání nejprestižnějších cen, které cyklista v ČR může obdržet „KRÁL CYKLISTIKY“ (mohli jste vidět i video na youtube kanále) a s touto kulturní záležitostí bylo i spojeno vystoupení a představení dovedností jednoho z našich nejznámějších trialistů Vaška Koláře - alias VASHA. Když bylo tak nějak chvilku volno, tak jsem se osmělil Vaška oslovit, udělat s ním krátký rozhovor, a když už jsme spolu tak nějak klábosili rozhodl jsem se, že využiji této chvíle a nafotím pro vás i jeho trialové kolo. Díky této možnosti, si ho dnes můžeme hezky představit a také si říci něco o Vaškovi. Co se týká Vaška, tak abyste měli představu kdo to vlastně je, tak zde je malé BIO tohoto jezdce: 11x Mistr Světa, 3x Vice-Mistr Světa, 5x Vítěz Indoor světového Poháru, 8x Mistr Evropy, 19x Mistr České Republiky... a další hodlám ještě přidat, jak píše sám na svých stránkách :-). V tomto směru jak můžeme číst, tak zde se nejedná o žádné ořezávátko a čísla jsou v tomto směru proti všem závistivcům neúprosná :-) Však pojďme se podívat ještě dále, protože představení ještě neskončilo. Vaškovy se podařilo za svou kariéru uspět ještě v několika situacích, které nejsou pro každého závodníka řekněme denním chlebem: Světový rekord - Pokořena Dračí věž v Čínském Harbinu - 40 pater, 800 schodů za 31minut, český rekord - 35 otoček na kole o 180 stupňů za 1 minutu, finalista televizní show Česko Slovensko má talent 2019, vyhlášen mezi top sportovci ASC Dukla a nejúspěšnějšími sportovci Jihomoravského kraje. Několikrát vyhlášen nejlepším sportovcem města Blanska a ÚAMK. To je k Vaškovi tak nějak vše a za mě rozhodně budu přát spoustu úspěchů v dalších letech, protože je to ještě mladý chalan, co toho může ještě spousty dokázat. Nyní však již pojďme k představení jeho trialového kola od firmy INSPIRED. Tento model je na rok 2021 a tak doufám, že se za pár dní na youtube neukáže s novým tipem na rok 2022 :-D. I kdyby se tak stalo, tak si stejně myslím, že rozhodně stojí za to vidět na čem tenhle borec jezdil :-).

Když vezmu celé tohle představení tak nějak z gruntu, tak by bylo dobré určitě začít u firmy, která tohle kolo produkuje a co je to vlastně zač. Oficiálně firma vznikla v roce 2007, a to zakladatelem a navrhovatelem prvního rámu Davem Cleaverem. Tento člověk přivedl na svět první rám své firmy pro kola o velikosti 24“, a mělo to být překlenutí mezi klasickým trialovým ježděním a hardcore street mountain bajkingem :-). Takže šlo o to postavit kolo, které se stane tak nějak všestrannou variantou pro zábavu, ale i pro klasické využití standardního trialu. Jak můžeme vidět, tak se podařilo tohoto stanoviska dosáhnout a dnes kromě Vaška, který patří rozhodně do špičky světové i lokální, sedlají kola této firmy i další světové jezdecké celebrity - třeba Danny MacAskill, který je i pro Vaška velkým vzorem. Tento jezdec se stal i prvním testovacím jezdcem této firmy a díky jeho odzkoušení a testu, byla firma přesvědčena, že to je ten správný směr jejich výroby. No a nyní již konečně přistupme k samotnému modelu FOURPLAY team 2021.

Rám: Inspired Fourplay 24″, 12mm osa Satin Cyan Blue. Tento název najdete téměř na všech stránkách, na kterých si můžete kolo objednat, ale pojďme si ho představit trošku blíže. Dle mého, se jedná o rám vyrobený z hliníku (nikde jsem to uvedené nenašel, ale myslím, že karbon to nebude) a je tedy vytvořen pro kola o velikosti 24“. Tato velikost je zvolena pro hravost a zábavu z jízdy, a také hlavně proto, abyste si s kolem mohli užívat co nejvíce obratných manévrů a jízda Vám umožnila co největší zážitek. Tento model je vtvořen v barvě Satin Cyan Blue - saténová azurová modrá. Je možné ho zakoupit ještě v originálnějším provedení, a to barva růžová. Prodejce i výrobce ho mají v růžové označené doslova jako limitku :-). Na rám úzce navazuje vidlice a ta nese označení - Inspired Fourplay Team, Taper 1,5″ sloupek, 20mm osa pro šrouby (systém upínacích šroubů), barva přizpůsobená rámu. Tento název je celkem srozumitelný, ale pojďme se podívat přeci jen trošku blíže. Vidlice má 1,5“ sloupek s 20mm osou uchycení kola. Materiál, ze kterého je vidlice vyrobena si myslím je to samé jako rám, ale bohužel i toto označení jsem nikde přesně nevyhledal. Nechme tedy u toho, že vidlice je také vyrobena z hliníku. Důležitá informace je, že vidlice rozhodně není odpružená, protože při trialu byste díky tomuto komponentu rozhodně ztráceli, ale najdete vidlici pevnou.

Poposkočme o kousek dále, a pojďme si již klasicky představit kokpit tohoto kola a jeho osazení. Začnu řídítky, které najdeme Inspired Team Riser. Tyto řídítka dle komentáře Vaška jsou o něco lehčí než předešlí model, nesou nově usazené logo firmy a jsou určitě dosti vysoké. Výška tvaru je dobrá pro BUNNY HOP, kdy se díky výšce úchopu kolo v tomto směru lehčeji ovládáGripy, které jsou nasazeny na těchto řídítkách jsou použity Lizard Skins 'MacAskill' Lock-On, Black. Jak říká sám Vašek, tak jsou velmi pohodlné, nízký profil je vyhovující a materiál tak nějak zajímavě lepí. Díky tomu ruka na řídítkách pěkně drží. Poslední důležitý komponent je určitě představec a ten najdeme Trialtech Sport, 90 mm x 35˚, Satin Black - je to ta samá firma co vyrábí kola INSPIRED. Ve videu na youtube uvádí jak si pěkně vychytat vedení kabelů, abyste nemuseli řešit při jízdě otáčení řídítek, anebo se Vám kabeláž do řízení nemotala - doporučím shlédnout.

Od kokpitu sjeďme ještě o něco níže a dostaneme se přes vidlici, kterou jsme si již představili na ráfek, pneu a z čeho je sestaveno přední kolo. Pokud začnu ráfkem, tak najdeme Inspired V2 Team, který je tedy pro 24“ kola a je usazen či napleten na náboji HOPE Pro 4, 20mm šroubová osa, 32h, 110mm široká, Černá. Použité pláště jsou Continental MacAskill 24 x 2,4″. Vašek ve svém představení ve videu říká, že tyto streetové pláště jsou pro něho naprosto super, používá je téměř vždy a nemůže si je vynachválit. Byli navrženy již zmíněným Dannym MacAskillem. Poslední součástkou budou asi brzdové kotouče. Ty jsou použity v rozměru 180mm pro dostatečný brzdný efekt. Jsou sice trošku větší než bývá, ale to ničemu rozhodně neuškodí. Vlastně poslední komponent to není, protože ještě v této části můžeme najít brzdový třmen a ten je od Magura MT7. Aby náhodou neklamalo, že mluvíme o předním kole, tak je to sada brzd, která nese stejné označení jak vpředu tak vzadu.

Z přední části se přesuňme zase o něco dále a jsme v části střední. Zde najdeme převodník, kliky, pedály a řetěz, který nám spojuje střed a zadní část tohoto kola. Přední pastorek je 22T Inspired Descendant Integrated V2, Satin Black. Kliky jsou Truvativ Descendant 7K DUB, 175 mm, Satin Black a pedály Inspired Team V3 Platform , Satin Black. Jak můžeme vidět, tak vše je sesynchronyzováno téměř od stejného výrobce - aby komponenty hezky ladili - až tedy na kliky Truvativ.

Z této střední části se přesuňme na poslední třetinu tohoto kola a tím je část zadní. Zde je rozhodně dominantní zadní kolo a to disponuje stejným ráfkem, výpletem i pláštěm jako přední, až na náboj. Ten je zde použitý samozřejmě jiný než v předu a najdeme zde HOPE FOR TRIALS, a ten zvuk je pro Vaška nej :-) Dle jeho slov má být kolo slyšet a tenhle náboj ho doslova nadchl - Hope Pro 4 Trials, 12mm šroubová skrz osa, 32h, 135mm široká, Černá (zakázková výroba). Jinak kotouč i brzda jsou stejné. Řetěz je KMC Z1eHX-N.

Úplně poslední součástí je v tomto případě sedlo. Najdeme použité sedátko Inspired Tripod Kevlar, Medium, Black. Sedlo vypadá pohodlně a bytelně, ale zrovna u tohoto tipu kola to není součást, která je pro jezdce tou nejdůležitější. 

To je dnes z představení nějakého zajímavého kola z oblasti BMX + DIRT vše a já doufám, že se Vám tento článek líbil a že se spolu sejdeme zase příště. Takže se mějte ZDAREC BAJKUJEC a budu se těšit, u dalšího objevování zajímavostí z té naší České Bajkové republiky.

Zde najdete reportáž z Krále cyklistiky a i pár záběrů z ježdění Vaška a krátký - bohužel ne moc povedený - rozhovor.