1.

06.02.2021

ELECTRA DELIVERY 3i CHICAGO GREY MEN´S

Co bychom si řekli o tomto nádherném a rozhodně povedeném městském kole? Zkusím Vám trošku nastínit, jak jsem se k focení vlastně dostal, poté si projdeme nějaký ten seznam komponentů a z čeho se vlastně kolo skládá :-) Pojďme tedy na to :-)

Již po minulé fajn spolupráci s firmou MOJEKOLO.CZ jsem se pokusil tuto firmu oslovit znovu a musím říci, že vše se podařilo na výbornou - tímto i velmi děkuji za možnost kolo nafotit.

Jak se to tedy celé stalo? Prohlížel jsem doma internet co by se mohlo nafotografovat dále, a najednou mi ve výpisu Googlu vyskočila tahle velmi pěkná ELEKTRA. Dále proběhl nějaký ten email s marketingem - (paní reagovala opravdu rychle - děkuji) a tak se domluvilo focení hned na druhý den. Bylo to naprosto bezva, protože mi i zároveň vycházela cesta do Hradce Králové, a tak nebylo co řešit - hlavně dorazit :-). Stoupl jsem tedy klasicky na STOPA, jak mám ve zvyku (nejsem přeci jen milionáre) a vyrazil jsem. Cesta uběhla opravdu rychle, protože 60 km jsem ujel pouze na 2x, a tak jsem v pohodě asi za 2-3 hoďky byl v Hradci. Vím, že po shlédnutí hodinek nebyl ani čas oběda, a tak mne hřálo na duši, že na focení bude opravdu dost času. Pomalými kroky skrz město jsem dorazil k prodejně, oslovil prodávající uvnitř, kteří tedy o mne již věděli, vyndalo se kolo ven na hezké místo, a zde je výsledek :-) Píši to vždy na konci, ale dnes udělám malou výjimku a řeknu to již na začátku - doufám, že se Vám budou fotografie a představení líbit, takže neváhejme a pojďme na to, protože se jistě těšíte jako já. 

Electra Delivery je inspirována (uvádí výrobce) městskými dodávkovými koly - řekněme takový trošku tip Holandsko, ale o něco svěžejší :-) Je uzpůsobena na použití právě pro městský provoz, nákupy a dovoz nakoupeného zboží na místo kam potřebujeme. Označení a název rámu zní Electra Streamride 6061-T6 hliník, technologie Flat Foot. Je to tedy hliníková konstrukce, která ale nese inovační technologii Flat Foot - tato technologie získala dokonce 2 patenty. Technologie spočívá v nabídce pohodlí při jízdě, kdy cyklista má uzpůsobený kokpit na rovné a správné vzpřímené držení těla, pohodlně dostatečně široký posed na šíři nohou, aby vše bylo, jak má být. Kdykoliv si také můžete bez problému dát nohy na zem, pokud je třeba, a tak při zastavení uvézt kolo do klidu a mít ho pevně pod kontrolou. Kompletně váha kola nepatří do těch lehčích kategorií, proto kontrola bude na místě, ale zde se dostáváme k číslovce - 20 kg. Co se ještě okrajově týká vzhledu, tak semnou jistě budete souhlasit, že tohle je celkem klasa :-) Hezké elegantní tvary, dobře volené barvy a dřevěné doplňky, nám opravdu vytvářejí příjemný pohled.

Na čem tenhle městský cruiser jezdí ? Ráfky jsou použity ze slitiny, přímo od firmy Electra se 36 otvory pro dráty výpletu. Ráfky jsou ještě lakovány do barvy, aby hezky ladili s rámem. Protože se nejezdí po ráfcích, ale musí kolo vlastnit také nějaké pneumatiky, tak zde byli použity, aby toho nebylo od firmy málo pláště Electra Vintage Diamond 26x2,35 " barva bílá. Bílá barva nám řekl bych i velmi hezky rozjasňuje celé pojetí kola, a dává mu jako dřevěné doplňky stylový retro nádech + ve výpletu již v základu najdete oranžové odrazky.

Kolo je doplněno na několika místech, právě již zmíněnými dřevěnými prvky. V rámovém trojúhelníku dřevěnou výplní s názvem a logem + přední a zadní nosič.

Přední dřevěná plocha je pro bezpečnost přepravovaného nákladu vybavena kovovou ohrádkou v barvě. Při zajištění, by se vezenému nákupu nemělo opravdu nic stát :-). Dřevěná podlážka je doplněna i logem firmy, a tak vytváří nápadité stylové kolo. Pokud se i ptáte kolik kolo uveze? Tak odpověď zní, že i s jezdcem by mělo zvládnout 136 kg.

Pokud ještě nahlédneme do kokpitu této parády, nesmíme si určitě nevšimnout řadícího gripshiftu, zvonečku a brzd. Řazení disponuje 3rychlostní přehazovačkou NEXUS, umístěnou u zadní části kola (v náboji) a řazení je pomocí otočné rukojeti na řídítkách - gripshift. Zvoneček je použit v řekl bych lehkém klasickém stylu, v barvě leštěné oceli či hliníku. Brzdy jsou použity také od firmy Shimano jako náboje - válečkový systém. Na úplný konec, je vše umístěno na řídítkách Electra Café s ručně šitými koženkovými gripy.

A co nám toto kolo bude při jízdě pohánět? Samozřejmě to bude lidský pohonný systém, ale ten bude uvádět do pohybu nějaké ozubené kolečko, propojené řetězem. Jak jste jistě tušili, tak v předu nejdete jeden převod se 44 zuby, a vzadu také jeden s 22 zuby. Na něm jsou připojené 3 dílné kliky Electra custom 170 mm. Celé toto šlapací oddělení doplňují pedály Electra retro. Řetěz je KMC 410 ponikl.

Tento cruiser je doslova vytvořen na pohodlnou jízdu a dopravu nákladu po městě, a tak by také mělo vlastnit opravdu pohodlné sedlo. V tomto případě je zde opět použit výrobek samotné firmy Electra a to Custom s dvojitými vinutými pružinami. Sedlovka je s klasickým slitinovým sloupkem o rozměrech 27, 2 x 300 mm. Možná by bylo zajímavé použít sedlo v barvě dřeva, díky sladění stylu, ale i tak vše ladí, jak má :-)

Poslední věcičkou, kterou si dnes představíme je zadní nosič. Nevím tedy, jestli ho nazvat úplně nosičem, protože mi zde chybí ještě takový ten pérový systém na zajištění nákladu, ale to se dá vymyslet nějak pomocí kovových výztuh vedoucích podélně, a třeba nějakého provázku či gumy. Nazval bych tak tuto část spíše odkladnou ozdobnou plochou, použitelnou i k převozu lehčích břemen. Opět je tato plocha jako zahrádka v předu opatřena logem, je ze dřeva a tak je to do stylu hozené ze všech stran :-)

To je dnes opravdu vše, i když bych na úplný závěr měl ještě jednu důležitou informaci a tou je, kolik vás vlastně tohle promyšlené kolo do posledního detailu bude stát? Pokud se rozhodnete zavítat, třeba již do zmíněného obchodu MOJEKOLO.CZ v Hradci Králové kde je přímo skladem, vezměte si s sebou 24 990 Kč. To už dnes byla opravdu poslední informace, a tak se mějte krásně ZDAREC BAJKUEC a zase někdy u něčeho zajímavého :-)