Pojďme se trošku detailněji podívat na přední tlumení tedy vidlici, protože zde se firma FOX opět snažila přijít na trh s něčím inovativním, a tak vznikla nová dimenze přepracovaných vidlic FLOAT 36 na rok 2021. Zde se pokusím použít spíše slova, která jsou uvedena na stránkách prodejců, protože přeci jen ti by měli mít info nejsprávnější :-)
Bleeders: Vidlice mají v zadní části spodních nohou odvzdušňovací ventily, pomocí kterých můžete vyrovnat tlak v nohách vidlice s atmosférickým tlakem. Odlišný tlak ve vidlici snižuje citlivost pružení, proto ho pouhým stisknutím ventilu prstem vyrovnáte. Tlak v nohách se mění hlavně při vyšších teplotách, např při Intesivní používání v dlouhých sjezdech nebo ve vysokých nadmořských výškách.
Lower Leg Channels: Nové vzduchově-olejové kanálky umožňují projít nahromaděnému vzduchu v spodních nohách projít přes kluzná pouzdra. Druhá funkce kanálků je umožnit oleji ze spodních nohou, aby dosáhl až na vrchní těsnění (gufera) a udržují jejich čerstvě namazané.
Floating Axle: Nový systém pro osu zamezuje tomu, aby byla rovnoběžnost nohou vidlice ovlivňována rozličnou šířkou předního náboje. Dokonalá souosost snižuje tření při vypružení, které je tak efektivnější a plynulejší. Mwchnizmus na pravé noze vidlice si nastavíte přesně pro vaši šířku náboje a při zatahování osky se eliminuje stlačení nohou.
Lower Leg Arch: Můstek mezi spodními nohami má nový zaoblený tvar, čímž se zvětšila tuhost vidlice a zároveň vznikl větší prostor mezi můstkem a rámem jízdního kola při úplném stlačení vidlice.
Pokud se k tomu vyjádřím i trošku já, tak pro mne bylo celkem zajímavé, že jsem na slovenských stránkách našel tuhle samou se zdvihem 150 mm, a tak mi bylo řečeno i na obchodě, ale samostatně na internetu je vidlice se zdvihem 160 mm (potom mi to došlo, protože se 160 mm je elite grip). Třeba to budou 2 různé modely jsem si říkal, a tak do toho nebudu zbytečně moc rejpat. -) Když to nekrvácí tak to nevadí :-D
No a když jsme se zabývali předním odpružením, pojďme se podívat samozřejmě i na zadní část. Zde je tedy také použit tlumič od firmy FOX ( spojení zadní stavby, tlumiče a rámu je použito pomocí 4 čepové konstrukce - FSR (Future Shock Rear) - tzv. Horst Link ) a také je to novinka na rok 2021. Opět tedy použiji popis od prodejců, protože sám to formulovat by nebylo to pravé oříškové :-)
Dvoupístový systém DPS kombinuje nejlepší možné ovládání s nejlepší možnou účinností. To je možné díky dvěma nezávislým olejovým okruhům. Nikde jinde nenajdete více high-tech v tak malém formátu. Lehký podvozek, vzduchová pružina Float a tlumič se dvěma písty pomáhají šetřit energii, když ji nejvíce potřebujete.
- Tlumič DPS se třemi polohami (otevřený, střední, pevný)
- Dvoupístový ventil zlepšuje odskok a kompresní tok
- Vzduchová objímka EVOL LV zlepšuje odezvu a citlivost
- Plovoucí vzduchová pružina