MTB

   Co najdete tady je snad jasný - MORDOR, TOTAL RECALL, BAJKY :-D


5.

17.01.2022

Nazdar moji milí Bajkujáci, vítám vás u první recenze\představení horského bajku tohoto roku. Ne jen, že je to první článek o nějakém kole v tomto roce, ale také se skoro premiérově podíváme do sféry elektro, kde si představíme novinku od firmy SCOTT a to model E-ride STRIKE na rok 2022. Musím se trošku přiznat, že...

4.

16.09.2021

Zdarec bajkujec milí čtenáři a fanoušci extrémního bajkingu :-) Dnes se půjdeme spolu podívat opět do světa sjezdových kol, a to přesněji na firmu Kellys ( firma je ze Slovenska) a její výrobek určený pro DH s názvem NOID 90 pro rok 2021. Jedná se tedy o sjezdový bajk, který můžete samozřejmě jezdit i ve svém volnu, ale...

3.

05.05.2021

MERIDA ONE - TWENTY 600 MATT GREY GLOSY\BLACK

2.

05.03.2021

FOCUS JAM 6.8 SEVEN (stone blue) 2021

 1. 

01.01.2021

S novým rokem 2021 přišla i malinkatá změna v systému prohlížení článků vydávaných na těchto stránkách, a tak těmito začátečními řádky vás chci v tomto novém stylu a způsobu serfování v projektu přivítat, a bez nějakého velikého otálení a okolků pojďme na to, k čemu jste tento web navštívili.



2020


15. 11. 2021

LAPIERRE ZESTY AM 6.9 2021

Nazdárek BAJKUJÁCI :-) v tomto článku o nějakém zajímavém horském kole, se podíváme již do roku 2021 a to na model kola ZESTY, od firmy LAPIERRE s označením AM 6.9. K tomu abych se dostal v tomto měsíci k něčemu zajímavému, a tak přinesl do projektu opravdu něco bomba, jsem strávil vypjaté hodiny telefonováním po obchodem v ČR a na konec dopadla tíha pomoci na obchod v Praze a to na obchod MOJE KOLO (tímto velmi děkuji). Nevím, jestli je úplně správné mít ho na stránkách, když není ještě v prodeji a vlastně ho asi jako první v ČR budu na svých stránkách recenzit či popisovat (jinak ho můžete najít v nabídce na stránkách Sk nebo DE), ale prošlo si to všemi důležitými náležitostmi s marketingem, lidmi na obchodě a tak se spolu můžeme nyní podívat na tuhle naostřenou trailovou pecičku, která se proti minulému modelu rozhodně změnila. Už to není jen trail bike s klasickým zdvihem 120 mm jak jsme zvyklí, ale skočilo se trošku do ostřejšího čili a tak změna na skoro enduro by měla být rozhodně znatelná. Pokud by Vám po přečtení těchto řádků připadalo, že jsem někde třeba šetřil slovy tak prosím omluvte můj ostych, ale když píšete o něčem jako první v celém státě, nechcete zbytečně udělat chybu a poslat do světa mylné informace a tak se pokusím sepsat co nejvíce zvládnu, ale budu mít na paměti malé pořekadlo "že méně je někdy více" :-) Pojďme se tedy spolu ponořit do okukování téhle perleťové krasavice s názvem ZESTY AM 6.9 v karbonu a tak se namlsat na bajkovačky se svými koly :-)



Začnu tedy tím, že přiblížím asi celkem razantní změnu na zdvizích. Zde jsme se z takových těch klasických 120-130 mm, které bývají běžnou praxí dostali až na neuvěřitelných 150 mm a to, jak v předu, tak vzadu. Tyto zdvihy nám opravdu zavánějí již skoro pružením na pěkné endurko a tak využitelnost tohoto kola se rozšířila nejen na lehké rekreační vyjížďky na flow traily, ale určitě ho můžete využít i na pěkně ostrou jízdu vlastně všude po bike parku, kořeny, kameny, skoky, no prostě co se do něho vejde :-D O tyto vysoké zdvihy se nám starají tlumiče od FOXU, a to v předu FOX PERFORMANCE 36 FLOAT - 150 mm a v zadu FOX Float DPS Performance 3 pos. lever. Kolo na první pohled, že nese takovouhle tlumící nálož nevypadá nijak extra dravě a jak vidíte na fotografii (jsou moje vlastní s novým objektivem :-D) tak v předu nějaký extra úhel hlavovky není, a tak se vidlice spíše schovává trošku pod rám. Ne jak to bývá u klasického endura, že přední kolo je celkem vysunuté a tak vybízí k dravé jízdě - takovej válec co přejede všechno :-). U tohoto bajku jde stále o trailový styl jízdy nebo chcete li all mountain, ale tu možnost ho provětrat i trošku divočeji se zde tedy nabízí také :-). Takže na trail pěkně z vostra a uzřela krysta bejby :-D Co mne tedy i dále u tohoto kola zaskočilo, tak bylo použití perleťového laku na rám, ale prý se firma k této variantě celkem přiklání a tak nějak s tímto barevným provedením souzní (možná to má znamenat, že kolo je taková perla od LAPIERRU), ale dle mého to trošku tomuto kolu ubírá na progresivitě, na kterou jak dle zdvihů vidíme je stavěno. 


Pojďme se trošku detailněji podívat na přední tlumení tedy vidlici, protože zde se firma FOX opět snažila přijít na trh s něčím inovativním, a tak vznikla nová dimenze přepracovaných vidlic FLOAT 36 na rok 2021.  Zde se pokusím použít spíše slova, která jsou uvedena na stránkách prodejců, protože přeci jen ti by měli mít info nejsprávnější :-)

Bleeders: Vidlice mají v zadní části spodních nohou odvzdušňovací ventily, pomocí kterých můžete vyrovnat tlak v nohách vidlice s atmosférickým tlakem. Odlišný tlak ve vidlici snižuje citlivost pružení, proto ho pouhým stisknutím ventilu prstem vyrovnáte. Tlak v nohách se mění hlavně při vyšších teplotách, např při Intesivní používání v dlouhých sjezdech nebo ve vysokých nadmořských výškách.
Lower Leg Channels: Nové vzduchově-olejové kanálky umožňují projít nahromaděnému vzduchu v spodních nohách projít přes kluzná pouzdra. Druhá funkce kanálků je umožnit oleji ze spodních nohou, aby dosáhl až na vrchní těsnění (gufera) a udržují jejich čerstvě namazané.
Floating Axle: Nový systém pro osu zamezuje tomu, aby byla rovnoběžnost nohou vidlice ovlivňována rozličnou šířkou předního náboje. Dokonalá souosost snižuje tření při vypružení, které je tak efektivnější a plynulejší. Mwchnizmus na pravé noze vidlice si nastavíte přesně pro vaši šířku náboje a při zatahování osky se eliminuje stlačení nohou.
Lower Leg Arch: Můstek mezi spodními nohami má nový zaoblený tvar, čímž se zvětšila tuhost vidlice a zároveň vznikl větší prostor mezi můstkem a rámem jízdního kola při úplném stlačení vidlice. 

Pokud se k tomu vyjádřím i trošku já, tak pro mne bylo celkem zajímavé, že jsem na slovenských stránkách našel tuhle samou se zdvihem 150 mm, a tak mi bylo řečeno i na obchodě, ale samostatně na internetu je vidlice se zdvihem 160 mm (potom mi to došlo, protože se 160 mm je elite grip). Třeba to budou 2 různé modely jsem si říkal, a tak do toho nebudu zbytečně moc rejpat. -) Když to nekrvácí tak to nevadí :-D

No a když jsme se zabývali předním odpružením, pojďme se podívat samozřejmě i na zadní část. Zde je tedy také použit tlumič od firmy FOX ( spojení zadní stavby, tlumiče a rámu je použito pomocí 4 čepové konstrukce -  FSR (Future Shock Rear) - tzv. Horst Link ) a také je to novinka na rok 2021. Opět tedy použiji popis od prodejců, protože sám to formulovat by nebylo to pravé oříškové :-)

Dvoupístový systém DPS kombinuje nejlepší možné ovládání s nejlepší možnou účinností. To je možné díky dvěma nezávislým olejovým okruhům. Nikde jinde nenajdete více high-tech v tak malém formátu. Lehký podvozek, vzduchová pružina Float a tlumič se dvěma písty pomáhají šetřit energii, když ji nejvíce potřebujete. 

  • Tlumič DPS se třemi polohami (otevřený, střední, pevný)
  • Dvoupístový ventil zlepšuje odskok a kompresní tok
  • Vzduchová objímka EVOL LV zlepšuje odezvu a citlivost
  • Plovoucí vzduchová pružina

Tlumiče Performance Series mají méně úprav než Factory Series a místo originálního kabátu Kashima mají černé eloxované vzduchové pouzdro a tělo.

Vzduchové odpružení FLOAT je lehké a nabízí citlivou odezvu. To znamená, že i ty nejmenší nárazy jsou optimálně tlumeny bez ohledu na nastavení hmotnosti nebo tlaku jezdce. Lineární pružinová křivka poskytuje tlumičům EVOL hladkou odezvu odpružení v horním rozsahu, další podporu ve středním chodu a lépe definovatelný konečný průběh.

Takže tlumení je prostě největší pecka, kterou na toto kolo firma nasadila. Rozhodně to zní všechno velmi hezky a jen pro zajímavost, abyste byli v obraze kolik by vás tyhle dva komponenty stály, tak je to za vidlici cca 30 000 Kč a zadní tlumič kolem 10 000Kč :-). No není to paráda koupit raději 2 komponenty místo celého kola za tu cenu :-D Já myslím, že rozhodně je :-).

Pokud se budeme dívat dále, tak nás rozhodně bude zajímat kokpit tohoto kola a to čím ho vlastně budeme ovládat. Řídítka, představec, gripy a páčky, jsou většinou používány od firmy výrobce tedy LAPIERRE a to - řídítka LAPIERRE 6061DB 31.8, představec LAPIERRE FULL CNC ALLOY 0° 40MM a gripy LAPIERRE Grips ''FIT''. Co se týká použitých páček a mačkátek umístěných na řídítkách, tak zde najdeme brzdy SRAM G2 R GLOSS BLACK (4pist) a přehazovačku SRAM GX LUNAR EAGLE 12SPD. V předu kolo nese převod pouze jeden a tak se přehazuje pouze na zadní části - jak je dnes již standardem a zvykem. S přehazováním máme spojenou hezky i kazetu a to další kousek ze série EAGLE - SRAM PG1210 EAGLE 11-50 12spd.

Co určitě také stojí za zmínku, tak je vedení kabeláže. Vše je taženo rámem, ve spolupráci se zadním krytem stavby proti obouchání řetězem :-) Je to stroj né jen hezký, ale i důvtipně řešený :-)

Když už mluvíme o té důvtipnosti, tak rozhodně nesmíme zapomenout na tuhle vychytávku, kterou můžete na kole najít a používat. Je to úložný prostor - BOX -, který najdete na spodní části rámového trojúhelníku a slouží na uskladnění duše, záplat, malého nářadí a nebo třeba malé svačiny.

Důležitou věcí na kole jsou rozhodně kola :-) poněvadž bez kol bychom jezdit nemohli, tak se musíme podívat i v tomto směru co si pro nás firma LAPIERRE připravila. Začněme od náboje a tak v předu i vzadu najdete náboje LAPIERRE BY FASTACE DF813 BOOST. V předu je rozměr 15 x 110 a vzadu 12 x 148 - obojí na 32 drátů. Pneumatiky jsou od MAXXIS s pořádným vzorkem a vzadu dokonce přímo sjezdová pneumatika. Na předním kole najdeme MAXXIS HIGH ROLLER 2 29 x 2,5 a vzadu je to MAXXIS MINNION DHR 2 29 x 2,4. HIGH ROLLER je konstruován na jízdu s perfektní přilnavostí, vzorkem pro samočištění a čtvercový profil dodává stabilní a předvídatelné chování při jízdě. MINNION DHR 2 je trailová varianta pláště pro sjezd s navýšenou akcelerací,  podporou při zatáčení a zlepšený brzdný výkon.

No a na konec se ještě podívejme na co si na tomto kole můžeme posadit sedínku a jestli se pojede pohodlně nebo nás to bude bolet :-) Protože jsem bližší informace nesehnal pouze - LAPIERRE CRMO by VELO - tak zde použiji svůj názor a popis toho co jsem viděl. Sedlo vypadá hezky moderně, jednoduchý sportovní design s odvětráváním (v zadní části je vytvořeno plastové žebrování) a vzhledově celkem působí i pohodlně. Nevím jak by to bylo po 50 km, ale myslím, že i na to se myslelo a tak to vypadá jako OK práce :-)

No a to je pro tento týden z horských kol opravdu vše a jak říkám vždycky - doufám, že se Vám představení a fotografie kola líbily, a že se sejdeme zase příště u nějaké té zajímavosti z tohoto odvětví. Takže ZDAREC BAJKUJEC a budu se těšit zase příště :-).

...áááá vlastně ještě na konec taková malá věcička :-) když byste chtěli tohle kolo koupit, protože vás kombinace trail kolo a enduro zdvihy nadchla, připravte si na dřevo nějakých 95 - 98 000 kč. Přesnou cenu nevím, protože se to bude určitě u každého lišit, ale jak bylo řečeno tak toto rozmezí by mělo tak nějak být správně. No a to je dnes už opravdu END :-)



další...


31. 10. 2021

   NUKEPROOF MEGA 275C     ELITE CARBON

Zdarec moji BAJKUJÁCI :-) Jak uvézt tuto super mašinu jsem dlouho přemýšlel, ale vezmu to naprosto jednoduše a začnu představením firmy. Tuhle značku jsem ještě nefotil a tak pomalým představením se dostaneme až ke komponentům a k celkovému zpracování tohoto mazlíka :-). Pojďme tedy na to, ať se dozvíme něco zajímavého ze světa bajkingu.

Firma NUKEPROOF INDUSTRIES vznikla v roce 1990 a jejím stvořitelem či mozkem byl John Muenzenmayer. Není to řekl bych bůh ví jak stará a desítkami desetiletí opředená firma, ale své místečko na světle světa si rozhodně našla. Sám stvořitel firmy NUKEPROOF byl rozhodně zdatný cyklista a tak se právě díky této zálibě pokusil tímto s.r.óčkem dostat na trh s něčím novým i uspokojit tak požadavky náročných bajkerů té doby - mohli bychom říci trh v 90 letech. Firma se zapsala do tabulek skvělých výrobců hlavně díky použití exotických materiálů, jako je třeba TITAN a UHLÍKOVÉ VLÁKNO.  Kdo by se pátral po původu, tak možná to i spousty z vás napadlo, že firma je z Ameriky - USA a konkrétněji pochází přímo z Grand Rapids v Michiganu. Během historie se firma potýkala s menšími potížemi díky rozmachu kol všeobecně, ale proč nechat tuto firmu potopit, když by to byla přeci jen veliká škoda. Tato myšlenka napadlo dlouholetého obdivovatele Michaela Cowana, který dostal nápad, jak tuto značku zachránit. Po chvíli se začala firma prezentovat i svými vlastními výrobky - pružiny a řídítka - díky tomu se na trhu ukotvila velmi pěkně a pevně. Výroba a konstruování rámů bylo zaměřeno hlavně k závodům, a tak jsme se mohli dočkat stvoření ( dalo by se říci oživení touhy vytvořit kolo ) bajku přímo pro světoznámí závod MEGA - AVALANCHE. Pro tento projekt si firma vyhranila cca 3 roky výzkumů a na konci jsme se mohli pokochat řadou MEGA. Myslím, že to by na úvod a nějaké to představení firmy mohlo stačit a nyní se již můžeme pustit do hlavního chodu, který servíruji z vystavovacího stánku firmy ZOO KEE ze Svitav :-) 

Jak je tedy uvedeno v začátečních řádcích, tak jsme se tohoto kola dočkali hlavně díky závodu MEGA AVALANCHE. S tímhle strojem by Vám vyhrát tento závod mělo jít doslova samo a měli by Vám k tomu pomoci hlavně vaše kvality při jízdě samozřejmě, ale také důležité parametry, bez kterých by tento bajk od NUKEPROOF nebyl tím, čím si ho stvořitelé přály. Úhel hlavové trubky 64,5°, rozvor od 1165 mm až do 1275 mm, přímo konstruovaný rám z uhlíkových vláken na styl jízdy tohoto závodu a mnoho dalších specifikací.

Klikněte na tlačítko se dostanete na oficiální stránky a kompletní popis kola. 

Už na první pohled vidíte, že kolo Vám chce nabídnout svou otevřenou a hravou náruč ke svezení a celkové pojetí, design a to jak kolo působí, je doslova výzva v tom ho pěkně někde projet a provětrat :-) Na to, abyste si s ním pořádně zařádili, tak určitě napomůžou i použité komponenty.

V předu je to rozhodně vidlice Fox 36 Float Performance Series, Grip Damper, 27,5 ", 170 mm.   Co k ní dodat ? Tak zdvih nám je jasnej a tam bychom asi nic měnit nemuseli - 170 mm je již docela služná nálož, která Vám pokryje pěkně divokou jízdu v terénu. To, že je to vidlice od FOXU je také rozhodně dobrá zpráva :-) Dále tam máme výraz Grip Dumper a tady bychom si měli říci k čemu nám to vlastně je ? Je to speciální funkce vidle na uzavření anebo odemknutí, která nabízí tuto funkci trošku rozšířenější a tak si seštelujete kolo, jak je Vám libo. Kola od DT SWISS s označením 1900 SPLINE krásně divokou jízdu ještě přikrmí (bezdušové) a dopřejí větší jistotu. Pláště jsou použity Michelin Wild Enduro 27,5 "x 2,4, MAGI-X TS TLR v předu a vzadu Michelin Wild Enduro 27,5" x 2,4, GUM-X TS TLR. I na fotografii můžete rozhodně vidět, že s takovými                          vlastnostmi připravenými v přední části kola se rozhodně nudit nemusíte. Pěkně progresivní stajlík :-) 

Nyní můžeme přeskočit na zadní stavbu a tady toho máme naloženo také požehnaně :-) Začněme kazetou, která je v tomto případě od Shimano s označením SLX M7100-12, 12-rychlostní (HYPERGLIDE +), 10-51T. Měla by Vám zaručit mnohem pohodlnější řazení i při neustálém šlapání do pedálů s technologií HYPERGLIDE+, příjemnou hmotnost 534 g, velký rozsah zubů - od 10 do 51 a i převodů, kterých najdeme 12. Kola jsme již zmínili ve specifikaci přední části a tak nás jako další bude zajímat určitě zadní tlumič. Fox Float DPX2, řada Performance, 3 polohová páka, vlastní CL, ladění LRL, 230x65mm. Tento tlumič Vám poskytne nastavení 3 poloh pružení - otevřené, střední a tvrdé, systém dvojitého pístu a kompletně plný komfort při rajdování po lese. Pro další detaili doporučuji přejít pomocí tlačítka výše. Je tam rozepsána celá geometrie, úhly, rozměry no prostě vše :-). 

Pokud nahlédneme do kokpitu tohoto divocha, našli bychom toto osazení - řídítka Nukeproof vlastní výroby s názvem Horizon Rise, šířka  S780mm, M780mm, L800mm, XL800mm, gripy Nukeproof Sam Hill, brzdící systém Shimano SLX M7120 - 4 pístové s rotory 203 a 180 mm, řazení Shimano SLX M7100, SGS 12-Speed, Shadow Plus a představec Nukeproof Neutron AM, 45 mm, černý. V nabídce toho není rozhodně málo co se týká výbavy, a že bychom měli najít nějaké doslova zklamání, které nám celé kolo tak nějak z ošklivý, se rozhodně říci nedá.  

Jako na spousty řekněme luxusnějších kol, tak i zde najdeme převod v předu pouze jeden. Je to klikový systém SLX od Shimana SLX FC-M7100 Hollowtech II. Kliky duté z kovaného hliníku, příslib rychlé a kvalitní jízdy ve vyšších rychlostech (spojení zadní kazety a tohoto převodu v předu je asi nejlepší varianta), doplněno napínákem od MRP

Jako poslední věcičkou, kterou si představíme tak je sedlo. I zde si firma poradila samostatně a tak na kole najdete výrobek od Nukeproof - Horizon SL, šedé. Sedátko je konstruováno a připraveno na jízdu především ENDURO, dlouhé endurové vyjížďky, ale klidně si dá líbit i nějaký sjezd. Rozměry jsou 134 x 260 mm a materiál Cro-Mo.

Vlastně poslední věcí, kterou bychom si měli představit tak není sedlo, ale kompletně design a  určitě cena, za kterou si tento bajk můžete zakoupit a tak si udělat si myslím pořádnou radost. Co se týká celkového zpracování, tak barvově si vývojáři pohráli s červenou vínovou barvou a doplnili vše kolem do černé. Spojení těchto dvou barev není rozhodně na škodu a z trošku nenápadného stylu, nám při detailnějším pohledu vyleze pěkný ďáblík. Za mě barvy a celkový vzhled rozhodně za 1 :-) A co se týká ceny ? Když půjdete do obchodu, určitě si s sebou neberte třeba 50 000 kč, ale spíše ještě jednou tolik. NUKEPROOF MEGA není určitě úplně levná záležitost a tak kompletní sumička se nám vyškrábe někam kolem 100 000 v naší české měně. Rozhodně dát za kolo takovou částku není pro každého, ale ti, kteří se tomuto sportu věnují vědí, že investovaná částka do svého stroje se většinou na trati vrátí. To je od mého projektu pro dnešek vše a samozřejmě doufám, že se Vám článek a fotografie líbily, a že se opět sejdeme při představení nějakého zajímavého stroje příště :-)Takže ZDAREC BAJKUJEC :-)



                      další...


27. 5. 2020

      NA SJEZD NEBO UŽ NE ?

Značku GHOST, kterou reprezentuje i náš (v této době) nejznámější extrémní jezdec Tomáš Slavík je se svými výrobky známá po celém světě a ne jen u nás. Tohle kolo ale na našich závodech dnes již opravdu nenajdete. Jedná se o tip GHOST FSP TWO, které spadalo do kategorie skoro, možná i prvních celoodpružených kol od této firmy. Když jsem se snažil dopátrat jak daleko jeho historie sahá, objevil jsem hodně podobný tip v katalogu na rok 2002 (starší se mi nepodařil objevit). To už opravdu pár let je, ale co si opravdu cením je vzhled. Kolo je zachované skoro v původním stavu, a tak ho zkusit ještě trošku povodit po kopcích, by třeba nebyl úplně špatný nápad :-D

Když se mi podařilo toto kolo objevit, byla to doslova náhoda jak pr..se - spadlo mi vlastně do klína. Vracel jsem se z ježdění a cestou k vlakovému nádraží, protože jsem veškeré síly nechal na tratích, jsem potkal 2 muže jdoucí stejným směrem. Jeden z nich si tlačil tento bajk, a druhý ho doprovázel po svých. Chvilku jsem si kolo prohlížel než mne napadlo, že přistoupím a zeptám se odkud kolo sehnal, a jestli vůbec trošku ví něco o jeho původu. Nakonec jsem se samozřejmě osmělil :-D líná huba holé neštěstí :-D

Dozvěděl jsem se, že kolo je zakoupeno přibližně před 1 rokem v nedalekém bazaru, a tak jak ho vidím si ho muž přivezl domů. Díky tvaru rámu, a tomu, že v dávných časech :-) ze kterých tento full pochází se dělali trošku menší zdvihy než je tomu dnes, nabídl jsem muži můj zájem o nafocení kola, ale s tím, že musím nejdříve pořádně propátrat internet jestli je to takové kolo jaké myslím. 

Pán si kolo i když je tvořeno na TRAILOVÉ řádění nebo nějaký ten SJEZDÍK, přetvořil ke svému obrazu, přidal nějakou tu výbavu na cestování pod kterou mi tento bajk mému fotoaparátu málem unikl :-) Co mi však uniknout nemělo, a také neuniklo je vidlice. Je to ROCK SHOX JUDY 100mm, která má své kořeny zapuštěny až někde kolem roku 1996. Dnes se tato vidlice vrátila v samozřejmě mnohem lepším a modernějším pojetí, ale bez této staré opičky JUDY by to jinak celé nebylo..díky :-)..ještě zmíním i hezké originál zachování této vidlice, a gumové prachovky, které jste na prvotních vidlích mohli nalézt také..viz obrázek níže.

Protože rám jako většina z té doby působí takovým celkem,,progresivním'' dojmem, tak jsem se doma ve své pravdě utvrdil. Kolo je tedy jedno z prvních celoodpružených kol, a rám, zadní tlumič, a možná i brzdy zůstali původní. Rám nese označení 7005 T6 PG Active. Dle mého je to ocel, ale to jsem bohužel nenašel :-(

Jak jsem již zmínil, tak i zadní pružení by mělo být zachovaný originál. Jedná se také o značku ROCK SHOX a označení DELUXE. Pružina 600 x 1,50.

Dnes by nám 3 kolečka v předu připadali až zbytečně moc, a jestli s tím máme ještě někde  skákat, tak riziko pádu řetězu je vlastně nevyhnutelné :-) V té době kdy se tyto kola vyvíjela, a vznikala do podob pohodlnějšího ježdění dneška - jako je třeba 1 převod v předu - tak v té době to byla samozřejmě úplná normálka :-) Takže v předu najdete 3 převody a vzadu je 9 kolečko.

To je asi tak nějak vše ke kolu GHOST FSP TWO, a jak si na konec neodpustím říci :-) doufám, že se Vám povídání a fotografie líbily, a až se mi podaří opět vychytat něco zajímavého sejdeme se, a řekneme si opět pár vět o něčem nevšedním. ZDAREC BAJKUJEC :-)



                      další...


5. 1. 2020

 SHAUN PALMER M1 INTENSE

(fotografie jsou staženy a použity z internetu není to vlastní výroba)

Co začátkem tohoto článku o zajímavém MTB  bajku musím určitě zdůraznit, tak je trošku omluva za dobu, kterou jsem v této sekci nic neposlal. Bohužel bylo nyní trošku komplikované období, zranění atd, a než se venku umoudří počasí, a bude možno se opět věnovat práci a focení, musím sáhnout do útrob internetu. Sice jste museli nějakou dobu čekat, ale za to si dnes představíme naprostou BOMBU od SHAUNA PALMERA - INTENSE M1 DH.

Kdo vlastně SHAUN PALMER JE ? Dal by se tento tip člověka nazvat extrémním šílencem, protože jeho zaměření je na více odvětví extrémních sportů - jako jsou motocros, lyžování, určitě i horská kola, ale také snowboarding ze kterého do světa MTB přišel - však nazvěme ho extrémním sportovcem, a někým kdo rozhodně ví co dělá. Jak se o něm píše i na různých sportovních stránkách - tenhle chlapík na snowboardu vyhrál snad každou akci na kterou přijel :-) Ono se mu ale daří i v horských kolech, a to potvrdil třeba i hezkým umístěním na MS DH UCi, a nebo na Mistrovství USA 1999 v DUAL SLALOMU. Dnes mu je něco lehce přes 50 let, ale v tomto případě si myslím, že neplatí že je člověk starý, ale spíše heslo- co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. No a díky tomuto člověku, který svůj život zasvětil tomu co má rád, vznikl i tento sjezdový skvost od firmy INTENSE.

 Design tohoto kola vznikl jako forma podpory od Troy Lee Design v roce 1996 na MS v Austrálii.

               Dvoukorunková vidlice se 150 mm zdvihu. Jedna z prvních sjezdových vidlic.

Něco o rámu: byl vyroben v týmu, který byl napůl zkušenostmi motocrosoví, ale nakonec vznikl tento bajk, který se zapsal do historie neuvěřitelným písmem. V té době se mohli chlubit kolem, které váží 16, 5 kg, a tak mít jedno z nejlehčích kol na trhu.

Převod v předu měl také své speciální zpracování. Řetěz je uchycen mezi dvě desky, aby se zamezilo pádu řetězu při jízdě, a byli používány převodníky s 44 a 48 zuby.

Na závěr je určitě hezké se s vámi rozloučit, a poděkovat Vám za navštívení stránek. Jinak doufám, že se Vám představení alespoň trošku líbilo, že na mne nezanevřete, a že se při příštím povídání opět sejdeme. Takže ZDAREC BAJKUJEC, a zase někdy.

                     

                     2019


13 . 12 .2019

 KE ZLATÉMU JARDOVI

 PATŘÍ ZLATÝ BAJK

V díle časopisu na měsíc prosinec, jsem se již o nějakém kole značky CRUISIS zmínil, ale tohle je dámy a pánové naprosto úplně jiná liga než to co jste do této doby byli zvyklí výdat :-) Všichni víme, že když se dělají památeční výrobky, a nebo výrobky k různým pamětním místům, dobám, a nebo příležitostem věnuje se tomu vždy veliká péče. Tak tomu je i u tohoto výrobku na památku jednoho z největších, nejznámějších, a nejslavnějších českých hokejistů České republiky, a není to nikdo jiný než samotný, jedinečný, přezdívaný zlatý dlouhý vlas, největší tučňák všech tučňáků....JAROMÍR JARDA JÁGR....veliké ovace prosím :-D.

O co tady vlastně jde ? Firma CRUISIS se do roku 2019/20 pustila s novou, velmi barevnou, a zábavnou myšlenkou jak svět kol obohatit o další přírůstky do cyklo rodiny, a to i do odvětví elektro. Právě tomu je tak i u tohoto E-BAJKU, který je vyroben pouze v limitované edici 100 kusů na celý svět, ale do oběhu prodeje jich odešlo pouze 99. Firma totiž vytvořila velmi úzkou spolupráci s Jaromírem Jágrem, který se podílel i na výrobě designu, a po otestování modelu CRUISIS E-JAGR 68, samozřejmě jedno z těchto kol obdržel darem za dlouholetou skvělou práci a snahu. Kolo nese na svém rámu znázorněného samozřejmě jak samotného protagonistu, tak i jeho největší životní úspěchy, které ho hokejovou kariérou provázeli. Možná bychom mohli i říci, že je to taková památková plaketa na dvou 29¨ kolech. (na zadní stavbě jsou znázorněny největší úspěchy - 1× olympiáda, 2× Stanley Cup, 2× Mistrovství světa, 5× Art Ross Trophy a 1921 kanadských bodů v NHL)

O odpružení v předu se stará ROCKSHOX FS Recon RL Air 29". Jak název napovídá je vybavena vzduchovým tlumením, a disponuje zdvihem 100 mm. Váha 2057 kg.

Určitě dobrým, a spolehlivým doplňkem na horské ježdění jsou špičkové bikové pláště MAXXIS Ardent 29" x 2,4 Skinwall. Podejci píšou: Nekompromisní kvalita, která vás nenechá na holičkách ani v tom nejzapeklitějším terénu. Když se budete šinout z kopce dolů, a víte, že je důležité také někdy zabrzdit, tak zde se Vám o toto starají hydraulické kotoučové brzdy TEKTRO HD-M510.

Kotouče naleznete o velikosti 160\160 mm. Náboje CRUISIS, a v předu upevnění na pevnou osu.

Na tomto bajku je celá sada řazení od řetězu, až po kazetu vzadu zakomponována do kategorie EAGLE. Jak jsme si již několikrát za celou dobu zmínili, je to určitě lepší, než když jsou komponenty jiná ves, jiný pes nebo jak se to říká :-D V předu je pouze jeden převodník, a to SRAM X-SYNC 2 EAGLE 16Z / s klikami SRAM EX1 ISIS 170 mm.

Pedály WELLGO. Bohužel jsou to pouze falešné piny, a samotné pedály jsou plast. Řekl bych, že je to trošku škoda, protože to působí dost městským dojmem, ale již je to tam, tak co se dá dělat :-D

K významným momentům Jarouše patří i tato silueta. Pochází z mistrovství světa v Praze kde vstřelil vítězný gól ve čtvrtfinále s Finskem. Byl to zároveň poslední Jágrův gól za národní tým. Co se týká výbavy kola v této části tak vidíme, že zbytečně se firma nesnažila komplikovat pohodlí, a veškerá kabeláž je tažená rámem.

             Járda Jágr, bum bum bumbumbumbum, Járda Jágr bum bum bumbumbumbum.

U většiny e-biků od CRUISIS můžete najít motory značky BAFANG. V tomto případě se firma ponořila trošku do hloubky, a vykouzlila vynikající středový motor BOSCH Performance CX o výkonu 250W a ovládáním pomocí displeje BOSCH Intuvia. Baterie Bosch Powertube s kapacitou 500Wh je schopna dovézt kolo až do vzdálenosti 130 km (zde samozřejmě záleží na profilu trati a stupni využití asistence motoru).

       Baterie se zapustila do rámu, a tak linie vzhledu horského kola zůstaly vesměs neporušeny.

Přehledný, a ve středu posazený displej na ovládání  elektro příkonu se také určitě povedl, a to že je umístěn v prostřed je rozhodně docela zajímavé, a praktické.

Já jsem toto kolo fotil na veletrhu BIKE LIFE kde značka měla veliké zázemí, a kolo tam bylo vystaveno jako poklad celé série. Dokonce si myslím , že se na něj nemělo raději ani sahat (série 100kusů), a tak obcházet, koukat, a závidět bylo to jedině co jste mohli :-D

Toto je závěr dnešního článku o zajímavém kole, a nebudu se dnes již opakovat o tom jestli se Vám to líbilo, nebo ne, protože kolo pro Jaromíra Jágra musí udělat radost všem. Co ještě ale na závěr zmíním je, že kolik to vlastně stojí. Cena tohoto bajku není nijak závratná, a když si připravíte do prkenice nějakých 80 000 Kč, rozhodně by jste si kolo domů odvezli.



                     další...


3. 11. 2019

    KROSS SOIL 2.0 BOOST

Protože v dnešní době se mluví o elektro kolech skoro více než o klasických celopérech, pojďme tento TREND jako spouty ostatních :-D také trošku podpořit, a hoďme očko na tenhle celoodpružený e - bajk firmy KROSS s názvem SOIL 2.0 BOOST.

Tento tip kola je určen především pro TRAIL ježdění, a díky přidanému e - pohonu se ani ti bez nějaké veliké kondice nemusí bát si naplánovat výlet třeba až 100km od svého domova, a to terénem, který není samozřejmě pouze po rovině :-)

Protože kolo vás bude jasně vyzívat svou výbavou a vzhledem pokořit trošku drsnější terén, a zkusit to co s normálním pevňákem nemůžete, určitě je dobré mít v merku co vlastně bude tlumit nárazy na kořeny a kamení na horských cestách. V předu se o tuto funkci pomoci stará vidlice od ROCK SHOX s názvem YARI, a protože disponuje zdvihem 150 mm, není určitě na místě se obávat toho, že by na brázdění ostřejšího terénu nestačila :-) Úhel hlavové trubky je 66,5 °.

Když se poohlédneme i po zadním tlumiči, se kterým se budete muset zžít u tohoto kola, tak zde najdeme RockShox Deluxe R DebonAir 210x55mm.

Dalším rozhodujícím prvkem na kole jsou rozhodně pneumatiky. Na tomto bajku jsou použity pneu značky Schwalbe s označením NOBBY NIC, které již spousty z vás určitě zná. Jak vidíte na fotografii, tak mohutný a drsný vzorek pneumatiky by vás měl určitě v těžkých chvílích podržet, a to rozhodně hlavně na hlíně, blátě, a podobném povrchu.

Jak už to bylo řečeno mnohokrát, pokud jsou komponenty sladěny z jedné řady je to rozhodně velmi dobře. Vždy je to mnohem lepší než zkoušet nějaké kombinace, protože výrobce vždy vyrábí řady na to, aby byli spolu co nejvíce synchronní, a funkce neměla při používání žádný problém. Tak tomu je i v tomto případě. Použitá je sada označená SHIMANO Deore XT RD-M8000. Z této řady najdete komponenty kolem brzdového systému. Jsou to páčky brzd, samotné brzdy ( třmeny ), ale i kotouče.

   Co se týká řazení, je použita sada o jednu 1000 níže, a to označení SHIMANO SLX M - 7000.

Další páčkou, kterou v kokpitu objevíte tak je určitě v nějakých situacích výhodná ovládací páčka teleskopické sedlovky.

Co rozhodně sedí dnešním kolům moderní doby a výroby, tak je použití rámu na protažení kabeláže. Tímto způsobem se samozřejmě ušetří prostor pro jezdce, a kabely jsou chráněny proti poškození.

Protože kolo je spojeno s e - pohonem, určitě si musíme říci co nám vlastně bude pomáhat za motor, a baterii. Motor je použit také od firmy  Shimano s označením Steps DU-E8000 (250W power, 70Nm torque). Komfortní motor, dlouhá životnost, a výhody jsou výkon a lehká váha           2, 88 kg.

Baterii naleznete Shimano Steps BT-E8010 (500Wh). Dle podejců je zaručena délka jízdy min. 80 km s nejvyšší pomocí, ale samozřejmě záleží na terénu, váze jezdce a dalších vlastnostech, které spotřebu ovlivňují. Jinak se uvádí, že při nejmenší pomoci je dojezd třeba až 120 km.

Samozřejmostí je i displej, který najdete umístěný na řídítkách kola, a zde si pohodlně navolíte režim jízdy, a to co je pro vaše vychutání výletu důležité. (vlastnosti motoru)

                                               Použitý řetěz je Shimano CN-HG701-11.

V předu kolo disponuje pouze jedním převodem, ale to určitě není žádná divná věc, a v zadu najdete kazetu s 11 - 46 zuby. Shimano Deore SLX CS-M7000 (11-46T).

WTB Volt COMP - sedlo o délce 260 mm a šířce 135 mm, které může být použito jak na MTB tak i na silnici. Syntetický povrch a tenký profil převzatý ze sedla Silverado.

To je asi tak vše co bych Vám mohl o tomto kole říci, ale vlastně ještě jednu věcičku připomenout mohu. Jestli to stihnete ještě letos to netuším, ale když nebudete vědět co s volným víkendem můžete zajet do Špindlerova mlýna, a zde v obchodě a půjčovně SKISPORT-HORKA.CZ si toto kolo zapůčit, a třeba si ho celý den testovat. To je tedy k tomuto hezkému bajku opravdu vše, a jak říkám vždy :-D doufám, že se Vám článek a fotografie líbili, a zase někdy u dalšího představení nějakého zajímavého kola čuus BAJKUJÁCI :-)



                     další...


16. 9. 2019

QAYRON 2019 - CARMA ENDURO


Dobrý den, celý den, všichni příznivci MTB kol, a brázdění horské přírody na kolech. Než se dostaneme k tomuto bajku, který vidíte na fotografii s názvem QAYRON CARMA 2019, pojďme si vůbec tuto firmu trošku předvézt a představit. Jedná se o mladý bajkový tým, který pochází z Jestřabích hor, a protože je tedy jasné, že sami na kolech nějaký ten víkend také jezdí, vybudovali si né jen pro svou zábavu, ale pro český trh mladých jezdců tuto firmičku, se kterou chtějí na našem trhu ale i v zahraničí prorazit, a to bych řekl se jim zatím celkem daří. V letošním roce se projevili i jako partner závodů českého pohárů, a na to že firma vznikla opravdu nedávno, se kluci neskutečně snaží a je to samozřejmě i vidět. Samotná firma velmi úzce spolupracuje s výrobci kol APACHE, což je jak spousta z vás bude vědět lídr elektrokol zde v ČR, samozřejmě je to český výrobce, a tak tomu je i u této značky QAYRON. Možná by se i dalo říci, že je to malá odnož od firmy APACHE, ale v její nabídce najdete z mého pohledu určitě zajímavější tipy kol, které Vám pomohou zdolat horské vrchy, ale i trailové bikeparky mnohem lépe než již zmíňená kola od  APACHE. Tolik ke krátkému představení této zajímavé rostoucí firmičky, a nyní již směřujme své pohledy především na bajk, který se Vám budu snažit trošičku osvětlit.

Jedná se 100% o bajk vytvořený na styl ježdění ENDURO, a naprvní pohled byste to poznali díky zdvihu 160mm na zadní stavbě,  v předu, a dobré oko i podle úhlu 65° hlavové trubky. Tento rozsah tlumení zajišťuje tlumič firmy Suntour, která s tímto komponentem (zadní tlumič) přišla jako s novinkou na rok 2019 stejně jako QAYRON s tímto bajkem.                                                         

Čím je tento trail až možná freeride tlumič vyjímečný ?                                                           Používá systém tlumení (Pisto Compensation System), který používá uzavřený olejový oběh, jehož změny objemu během chodu jsou regulovány pomocí pístku na pružině, stejně jako je tomu ve vidlicích. Výhodou je jak jednodušší servis, tak menší tření a tím pádem lepší chod.

Vidlice SR Suntour Durolux 36 Boost R2C2-PCS disponuje stejným zdvihem jako uvedený zadní tlumič, a tak si to tam spolu hezky brnkají ve stejné výšce. Jestli je to dobře, a nebo špatně Vám bohužel nepovím, protože každému sedí zdvihy na tlumičích dost individuálně. Mohlo by to mít dobrý ohlas na geometrii, a jestliže je kolo postaveno v originále se stejnou výškou tlumení, jistě je v tom vsunuta nějaká myšlenka, která má spíše pomoci dobrým jízdním vlastnostem, než li naopak.

DT Swiss E1900 Spline jsou použité náboje jak v předním, tak i v zadním kole. Při bližším zkoumání však přijdete na to, že je použit celý komplet již vypletených kol stejného názvu, a to znamená i od stejné firmy. Kdo zná tak ví, že DT SWISS je prostě zaručená kvalita, a tak si můžeme pouze tišet pomnout ruce za to, že v tomto ohledu kupující není o nic ošizen. Jak píše výrobce na svých stránkách: kolo je v tomto ohledu vyzbrojeno pro jakou koliv výzvu :-D což spousty znás velmi rádo slyší.

Před chvílí jste viděli fotografii zadní kazety s přehazovačkou, a tak i tuto část pojďme omrknout trošku detailněji. Jedná se o řadu XT od Shimano, a není tomu tak pouze u přehazovačky. Je vytvořen řekněme další hezký komplet, který je propojen od této přehazovačky do středu kola, kde je použita stejná řada tedy XT 8000 jak na středové ose, tak i kliky jsou z této řady.

Řekl bych, že zadní tlumič bude určitě dobře fungovat, a splní náročná přání svého pána, ale také určitě vypadá i dobře na pohled. Vidlici si můžete seštelovat dle svých požadavků, a tak si kompletně kolo před jízdou vyladit do růžova :-)

Kolo kompletně disponuje převody 1 x 11, a v zadu když se ještě lehce vrátím ke kazetě rozsahem počtu zubů od 11 - 46. Řetěz je použit KMC X11-93.

Úhel hlavovky jsem si již také změřili, pojďme se ještě podívat tak nějak na délkové rozložení ostatních rozměrů. Zadní stavba měří 435 mm, úhel sedlové trubky k spodní části zadní stavby je 74°, funkční délka rámu je 610 - 635 mm, rozvor kol 1193 - 1220 mm.

                                Kotouče mají rozměry 180 mm, a to jak v předu tak i vzadu.

                             Představec je Spec Soil 50 mm, a řídítka jsou také Soil 760 mm.

Další věcičkou z řady XT, aby bylo vše komplet sladěno jsou i brzdy s názvem Shimano XT M8020. Velkou výhodou na tomto kole jsou právě tyto brzdy, které jsou použity 4 pístové.

Takhle nějak jsem se již v dlouho slibovaném článku pokusil alespoň ve stručnosti představit tuto ENDURO novinku od QAYRON na 2019, a samozřejmě jak říkám vždy,,doufám že se Vám představení líbilo, a že se zase příště sejdeme u nějakého zajímavého bajku¨ Ještě jednu věcičku na konec na kterou jsem zapomněl, a tou je cena za kterou si ho můžete pořídit. Přímo na stránce je uvedeno 59 900 Kč, a tak ani jinou snad udávat nebudu. Takže ještě jednou čuus Bajkujáci, a někdy příště.


4. 6. 2019

       ROCK MACHINE    

        BLIZZARD E50 27,5 2019


Rok 2018 nám ukázal z řady Rock Machine Blizzard i toto E - BAJKOVADLO, které jste si mohli po domluvě vyzkoušet, a nebo pokud jste navštívili nějakou akci, která se do této doby odehrála jako třeba ČESKOU ENDURO SĚRII, tak třeba i tam byli k dispozici stánky kde po předložení průkazu Vám kolo půjčili třeba na celý den :-) Já jsem tuto možnost zkusil využít, a parádně jsem si užil den na horách, a tak zapůjčené kolo trochu představím.



Blízadlo patří do kategorie TRAIL bajků, a se zdvihy 130 a 130 mm si ho povodíte klidně pěkně drsným terénem, a vůbec se nebudete stydět se sním vyřádit tam, kde to jen jde. Když na kole sedíte působí pěkně robustně, stabilně, a když všechno funguje jak má, tak svezení není jen zkoumání něčeho nového, a objevování cestiček a přírody kterou jste ještě nezažili, ale je to hlavně zážitek že můžete něco víc než bez e - pohonu.



Já jsem zkoušel variantu s předním tlumením od značky SR Suntour s označením RADION na 27,5" kolech a zdvihem 130mm, a protože sám tuto velikost kol používám na svém kole, nebyl jsem nijak zaražen, a ani vidlice mne nijak extra nepřekvapila, a už vůbec ne ve špatném spíše naopak či standard. Mám sice menší zdvihy, ale už jsem si tak nějak za léta zvykl zkoušet různé, a tak to nebyl až zase takoví rozdíl. Samozřejmě, že z hlediska funkčnosti bylo pružení příjemné, podrželo mne v situacích kdy to bylo třeba, ale určitě každý kdo na kolo sedne není hnedka králem, a tak je dobré se sní zžít, a poznat jak opravdu funguje. Určitě je důležité i nastavení.

Zadní tlumič RockShox Debon Air na mne působil naprosto v pohodě, a celkem jsem si i cesty užíval. Nijak speciálně bych ho nevychvaloval, protože jsem ho opravdu speciálně nezkoumal, ale vím, že při jízdě mi určitě nevadil, a bylo to prostě v pohodě dobré svezení.



Dalším komponentem, který je použit jsou brzdy TEKTRO ORION 4P, a za mne mohu jen pochválit. Za celou dobu jízdy jsem s tímto neměl žádný problém, a když bych si je měl pořídi pro svoje kolo, určitě by se o tom dalo uvažovat. Hnedka vedle těchto páček najdete gripy, a ty mne velmi pěkně seděli v dlaních, neklouzali, a protože jsem neměl rukavice jak jsem zvyklí nosit, hezky mi masírovali povrch dlaní,a opět mohu říci že v pohodě :-)



Testovalo se kolo s E-pohonem, a tak nás určitě bude zajímat motor který je použitý. Najdete zde BLDC* 36V / 250W / 60Nm, a samozřejmě že i v tomto ohledu nemohu říci nic špatného. Spínání, výpomoc, a prostě vše co člověk považuje za samozřejmost ke své spokojenosti určitě najdete. Dojezd je až 100km, a záleží samozřejmě na terénu.



Baterie je Li - Ion 36 V / 14 Ah / 504 Wh, doba dobíjení cca 5h, a když na kole jedete tak Vám svítí kontrolka o stavu baterie - zeleně - takže vidíte celou dobu i při pohledu na baterii jaký je stav. Pokud baterii demontujete, je to naproso jednoduchá prácička vycvyknutím, a je hotovo. Jinak samozřejmě je k dispozici displej na řídítkách, a jednoduchými přepínači si poštelujete výpomoc jak je třeba.



Je jasné, že se i po něčem muselo jezdit, a nebylo to určitě po zadku při pádech, ale drtil jsem kopec, pěknou hrabanku, a nebo prostě jen hliněný trail pneu WTB Trail Boss Comp 27,5x2,4 na ráfkách WTB ST i29 TCS 2,0 32 děr.



Toliko krátké povídání o TESTU kola Rock Machine Blizzard e50 na rok 2018, a samozřejmě jak říkám vždy, doufám že se Vám povídání líbilo, a že se  spolu opět sejdeme zase u dalšího článku o nějakém zaímavém bajku. Nakonec abych nezapomněl skoro na tu nejdůležitější část, a to jsou finance, tak tohoto e - trailáka si můžete pořídit již v rozmezí 80 - 100 000 kč. Je to divný rozsah 20 000, ale třeba přes stránku zboží.cz jsem našel několik prodejců, a cena se opravdu pohybuje v tomto rozmezí. Takže ještě jednou ČAU, a zase někdy BAJKUJÁCI.




                     další...


6. 3. 2019

 

  E - BIKE M1 SPORTTECHNIK


Německá firma která na světě zazářila již v několika odvětvích, se na veletrhu FOR BIKES 2019 představila se svou novinkou na tento rok, a to s tímto modelem E - BIKU M1 - SPORTTECHNIK SPITZING. Na první pohled je kolo naprosto úžasné, moderní, a vypadá naprosto skvěle, avšak není super jen na první pohled, ale i na další pohledy, a to hlavně jízdní vlastnosti hlavně tedy rámu, který je špičkou své výroby. Ultralehká hliníková vlákna (kolo je komplet carbon) dodoávají tomuto kolu lehkost o 25 % nižší než u minulého modelu, a tak se opravdu, o to že je THE BEST zasloužilo.



    Kolo na první pohled vypadá velmi bojovně, moderně, a pěkné linie tvoří velmi zdařilý komplet.



                    O tlumení se v předu stará vidlice FOX 36 Float Performance Elite / 160 mm.



Uložení tlumiče je další vyhytávkou, kterou toto kolo disponuje. Řekl bych, že je to velmi chytré a důmyslné uchycení jednočepu, který je díky tomu krásně kryt rámem z obou stran, a poškození v tomto případě hrozí opravdu jen vyjímečně. Tlumič je použitý FOX Float DPX2 230/65/160 mm.



Věnovat se musíme jistě i brzdám, a tak při bližším pohledu najdete v předu kotouče 203 a 180 v zadu.



Převody na tomto kole jsou použity od firmy Shimano z řady XT. Počet je jedno převod v předu, a v zadu je rychlostí 11 s rozsahem 11-46 zubů.



Když jsem si toto kolo prohlížel, řekl jsem si že použité 4 pístové brzdy MAGURA MT5e jsou možná až moc, ale když se nad tím člověk zamyslí, je to naprosto super komfort, který firma tomuto bajku dopřála, a protože elktropohon dokáže jet až 55km\h (baterie M1, 48 V, 880 Wh nebo 1 050 Wh, 14S6P ), je docela možné že tyto brzdy určitě v praxy uplatníte.



Použité pedály PELLGO s imitací pinů jsou dobrým standardem který najdete, a jak jsem již zmínil, tak v předu najdete pouze jeden převod. Řetěz FSA MegaTooth, 42s, 44s nebo 48s.



Jak náboje tak ráfky, obstaral firma DT SWISS + použité pneu Schwalbe NobbyNic 27,5 x 2,6 "o. SmartSam 27,5 x 2,6".



Doufám že se Vám krátké představení této pro někoho neznámé značky líbilo, a že jste si to co jsem nafotil na FOR BIKE 2019 užili. Vidět toto kolo které stojí více než 200 000 kč na vlastní oči, bylo pro mne naprosto skvělým zážitkem, a zase jsem viděl, jak se může technika posunout o nějaký krůček dále, a nemusí to být ani krok špatným směrem. Je sice pravda že když kolo jezdí 55km\h je trošku pro E-BIKE nezvyklé, a když za rok již budeme muset mít řidičská oprávnění na kola vůbec, tak si myslím že to není špatný nápad, ale ono stejně se to v přírodě tak nebere :-) Takže čus BAJKUJÁCI a zase někdy :-)




                     2018


     BIG KUDLANKA HIT 2


Je zima, a né úplně každý blázen který sedlá nějaký bajk, vytáhne v zimním období KUDLANKU na svah. Možná, že pro někoho je lepší si prostě sjet sjezdovku na kole, a nebo jezdit v zasněžené přírodě, ale pro někoho, je zase lepší kolo když napadne sníh uklidit, a vytáhnout SNOWSCOOT do boje. Já jsem na začátku zmínil, že né každý tahá KUDLANKU v zimě, a schválně, proč si myslíte že tento název ??...no protože se na tom jezdí pořádná KUDLA ne  :-D


Co se týká rámu, tak je to BIG HIT 2, z roku řekněme 2008. Tento rám od Specialized, byl velmi oblíbený na sjezdových kolech stejného názvu, a dalo by se říci, že je to téměř legenda. Existovali spousty velmi pěkných provedení tohoto bajku, ale co se týká zimní kolekce, je to první tip který vidím a jasně musím říci, že jsem na míru spokojen.


Klikni pro zvětšení:


Kompletní název rámu je BigHit FSR, A1 Premium Aluminu - je tedy jasné, že na výrobu byl použitý hliník, který se již přistěhoval z Humpolce zpátky :-) a na 100% což jsem bohužel nezjistil, tak bych ale řekl, že rám je komplet nově lakovaný na bílou. Zadní stavba je odpružena pomocí tlumiče          X - FUSION, který je přímo sjezdový, a tak dobré a pevné pružení - ZAJIŠTĚNO :-) 



PŘEDSTAVEC ACO-ST AGLAB X5 který drží řídítka DA BOMB Bazooka 800, má úhel, délku 60 mm, váží 147 g a je vyroben z materiálu AL6061-T6 - také nějaký ten hliník :-) Ještě krůček zpátky k řídítkům, které jsou 800 mm, šířka 31,8 mm, váží 402 g, a využítí je FRÍRIDE, DHČKO, a tak podobně :-)



Super vychytávkou kterou určitě musíme ocenit, jsou skvěle vymyšlené nášlapné placky - neboli pedály :-) Není zde nějaké extra řešení, ale důvtipně vymyšleno uchycení klasických pedálů. Ty jsou k rámu přišroubovány speciální přírubou, a tak nevzniká protočení, ani žádný nepřirozený postoj či posez. 



Protože tahle BIG KUDLANKA HIT je zkombinována z několika různých komponentů, které se tak nějak lidově řečeno našli doma ve špajzu, tak vidlice která je použita, není původem z originál bajku. Je to Marzocchi 888, se zdvihy 200 mm, a pochází ze sjezdového kola, které už je dnes někde v pánu :-) 



                                          Velmi pěkné a precizní uchycení bajku na lyžiny.



Když už se motáme kolem těch lyží\lyžin, tak tyto jsou od firmy MANTRAX, a tato firma, vyrábí přímo speciální lyže\lyžiny na takovéto stroje - SNOWSCOOTY. Není to úplně levná záležitost, a třeba tyto které vidíte, by Vás vyšli na nějaké 3000 kč.



Poslední komponent který si budeme představovat, je tohle již dnes retro, za to téměř kultovní sedlo od firmy TIOGA. Sedlo bylo před 10 lety tím, co jste prostě museli mít na svém sjezdovém kole, a dnes již zbytečně velká velikost, se náramně hodila právě k použití na tento SNOWSCOOT. Krásně sedí barvově k celkovému pojetí, a to že je právě o něco větší než jsou sedla dnešní doby, tak splňuje požadavky naprosto skvěle.



Doufám, že se Vám představení tohoto BIG HITA 2 předělaného na zimní úpravu líbilo, a že když budete chtít něco podobného stavět , a tu příležitost budete mít, nechte si záležet, aby jste na své dílo mohli být hrdí, a určitě Vám přeji mnoho úspěchu. Takže čus BAJKUJÁCI, a zase někdy při MTB týdnu.




                      další...


       FUJIFILM NA KOLECH

                                                     (myslím to samozřejmě z legrace)

Je mi úplně jasné, že spousty z vás vůbec nemá ponětí, co to jako znamená kolo s názvem FUJI ? Nejste sami kdo je z toho trochu zmaten a tak si pojďme společně trošku poodhalit toto tajemství a o této značce si něco říci :-)

Společnost byla založena v roce 1899 v Japonsku společností Okazaki Kyūjirō. V roce 1900 byla založena pod obchodním názvem Nichibei Shōkai (doslovně "japonsko-americká obchodní společnost"). Zpočátku dovážela a distribuovala americké výrobky, později však začala vyrábět jízdní kola v Japonsku. Během druhé světové války byl název společnosti změněn na cyklus Dainippon, který po válce byl změněn zpět na Nichibei Fuji Cycle Company. Koncem dvacátých let 20. století byl Fuji nejpopulárnějším japonským kolem. Ve třicátých letech minulého století založil Fuji první národní etapu mezi Osaky a Tokiem a sponzoroval vítězný tým. Dnes je tento závod v Asii hlavním závodem. První asijské hry se konaly v New Delhi v roce 1951. Shoichiro Sugihara, který jezdil na Fuji, získal první místo. Dnes již fungují po celém světě od Ameriky přes Evropu a samozřejmě po Asii. Nikdy jsem nepochopil, jak tohle kolo objevím v obchodě cyklo Bradský v Liberci :-D



Takhle kolo vypadá když si ho postavíte před sebe a na to, že pochází až od Japonců, moderní design a tvary a hlavně použité komponenty, se nijak extra nevymykají dnešním evropským standardům na které jsme zvyklí. Tip modelu je 2019 a s motorem činí váha 24,44 kg.



RockShox Yari RC 27.5+, korunkový uzávěr, řízení pohybu - takhle Vám přeloží TRANSLAOR ze zahraničních stránek vidlici ale řekněme si to česky :-) protože kolo je dělané na  styl ENDURO a proto že značka je právě ROCKSHOX, tak nám starosti určitě ubudou :-) zdvih je 150 mm. Zamykání z vidlice bohužel není.


                 

Použité jsou samozřejmě kotoučové brzdy Shimano Deore M6000 s kotouči o velikosti vpředu 203 mm a v zadu 180 mm.



Představec je značky OVAL s délkou 50mm a 0°sklonu + gripy 634 Trail, single LO. Gripy vypadají dosti zajímavě a s výrazným děleným designem mohou možná odrazovat od funkčnosti ale při vlastním vyzkoušení, mohu toto tvrzení spíše vyvrátit.



                                                 Super věcí jsou kabely tažené rámem.



Bosch Performance CX nabídne při výpomoci rychlost až 25km\h, 250W, kroutící moment 75Nmm   ( s horským terénem si tedy poradí velmi hravě ), turbo výpomoc a velmi pěkný sportovní tip jízdy.



                                                  Zástrčka na dobíjení vypadá takto.


Baterie Bosch Power Tube 500Wh, je zakomponována hezky do rámu a tak pěkně celkově ladí. Doba nabíjení je do plného nabití cca 4h.



                    Velky multifunkční displej Bosch, nabídne přehledné a pohodlné ovládání.



Kazeta Shimano CS-HG500 10-Speed Deore 11-42T - Celková hmotnost 580 g, 10 rychlostní, Počet zubů: 11-42, Počet zubů na pastorcích: 11-13-15-18-21-24-28-32-37-42. Řetěz KMC e10S w / Missing Link, 10-rychlostní. Přehazovačku najdete Shimano Deore M6000 Shadow Plus.



Kované kliky FSA určené pro e-biky s Bosch motorem druhé generace. Hmotnost 477g (sada).



            RockShox Deluxe RT3, Debon Air, 3-polohové nastavení také se zdvihem 150 mm.



                                              Pěkné sportovně laděné sedlo OVAL 238T.



Celkem zajímavé jsou tyto odrazky. Dostanete je již v základní výbavě a jak vidíte, na těch se opravdu nešeřilo. Pěkný, bytelný vzhled nasvědčuje, že když už tam jsou, že určitě i vydrží.



Jak jste sami viděli, tak jak jsem uváděl již na začátku, kolo disponuje opravdu komponenty na které jsme tak nějak zvyklí a ničím extra nevybočuje z řady. Myslím si, že je to celkem i dobře protože se dají opravovat v servisech i tady u nás, když už dojde k poškození a nebo se nemusí posílat komponent bůh ví kam a čekat bůh ví jak dlouho na výměnu, nebo opravu a nebo nemají atypické uchycení, takže když chcete udělat výměnu sami, není problém. Kolo FUJI mne na jednu stranu svým názvem děsilo, co to asi bude za zvláštnost ve světě kol ale výsledek, skončil celkem uspokojivě a kolo bych určitě i doporučil. Doufám, že se Vám bajk líbil a tak zase někdy.




                      další...


          AUTHOR A-ZONE


Opravdu čas utíká rychle a léta plynou ale když se stane něco v podvědomí lidí dobré, zůstává to skoro na věky :-) Samozřejmě nemluvím o tomto kole AUTHOR A - ZONE ale o té chatce v zadu, která se stala pro všechny krásnou českou tradicí :-D Samozřejmě že kecám a jde tady o tento freeride bajk. Co je dokonce skvělé, tak tahle verze, je dokonce profi a vznikal v roce 2002. Když jste si v té době, chtěli koupit tohle kolo, tak cena byla nějakých 40 000 Kč.



Vidle Rock Shox, nabídne zdvih 140 mm a dělaná je na 26¨ kola. Ráfky jsou sjezdové, Alex Rims DM 24. Pláště Ritchey Vader - agresivní dvoustupňová konstrukce dezénu VFA, pro trakci v extrémních podmínkách, dělané na DH, freeride, duál slalom a podobné disciplíny.



                                V zadu kazeta s 8 převodníky a přehazovačka Shimano Deore XT.


                            Samozřejmě jsou použity brzdy kotoučové a to od firmy HAYES.


           Řídítka také od  Ritchey jako pneu ale gripy musí být samozřejmě origo authorácké :-)


Tohle spojení Ritchey a Author, najdete i na dalším komponentu spojeným s řídítky a to na představci.


Na kole je vidět, že již nějaký ten rok na světě je ale stejně, když si představíte, jaký to musel být ve svých letech letec, běhá mráz po zádech.


                               3 převody v předu dodala firmička RaceFace a tak stejně i kliky.


                                                Zadní tlumič DNM ST-8RC pružina + olej


                                      Velmi pěkný doplněk je sedlo také přímo od Authora.


Připomenutím tohoto kola, které nám určitě ovlivnilo cyklistiku a samozřejmě v dobrém směru, jsem si i já sám, celkem zabrouzdal do historie a objevil něco, co jsem do té doby ještě neviděl. Samozřejmě, bylo příjemné se dozvědět něco nového ale musím říci, že na to, že má být kolo na DH, freeride a podobně, byl jsem velmi zaskočen z použitého vybavení na kolech. Úzké pláště, jsem si vůbec nedokázal na takovém to kole představit a hlavně, když je to takový speciál ale byli tam. Musím se i přiznat, že jsem si nejdříve myslel, že kolo je přestavované a že právě kola a nebo vidlice, jsou z kola jiného ale opravdu to byla pouze má mýlka. To asi tak vše, k tomuto frírajďákovy a budu se těšit, třeba při dalším objevení něčeho neznámého. ZDAREC BAJKEC :-)




                      další...

           ROCKY MOUNTAIN            THUNDERBOLT 2018

Název THUNDERBOLT, sice znamená v počítačovém světě jednoduše řečeno ,, připojení více zařízení na jednom, tak nějak lajtsky '' ale u toho dle THUNDEBOLTA, žádné složité ani více propojené věci řešit nebudeme, tady je to vše naprosto jednoduše a k tomu přehledně řešeno.

Jak udává několik stránek prodejců a i výrobce, tento model musel být takoví jaký je a to hlavně proto, že lidé chtějí jezdit ostřeji, tratě získávají trošku více na progresivitě a tak i tento THUNDERBOLT, musel trošku své vlastnosti přizpůsobit, aby se jezdci mohli více odvázat a nebát se, že kolo moc nevydrží. Dle pročtených recenzí a stránek o tomto kole, měli by jste si poradit na většině TRAILCENTRECH a SINGLETRACÍCH


Na první pohled by člověk třeba i řekl, že na tomto stroji, bude použita klasická technologie rámu a tím myslím HLINÍK a popravdě, jsme od pravdy trošičku daleko. Není to tedy úplně hliníkový a nebo duralový rám ale je použito asi tak nějak to nejlepší (i když jak pro koho, někdo rád zůstává u hliníku) nebo spíše nejnovější materiál a to je CARBON. Celé kolo, na první pohled působí velmi hezky a moderně. Nejsou vidět žádné přeplácané, nesmyslné spoje, nebo složité uchycení zadní stavby na tlumič ale naprosto jednoduché řešení, které dává i prostor pro láhev v rámovém trojúhelníku. Přepákovaný čtyřčep s vahadlem situovaným před sedlovou trubkou a tlumičem umístěným pod horní rámovou trubkou. Další zajímavostí kterou tento model prošel, nebo spíš zlepšením, je nový design trubek použitých na rám ,, tovární Smoothwall Carbon materiál '' Pokud budete chtít si ještě nějak individuálně seštelovat geometrii, můžete využít technologie Ride-9. Kolo vypadá super moderně a barevná kombinace černé a modré, připomíná tak trošku žraloka :-)


Nyní dost o rámu a materiálech, které jsou použity a pojďme projít komponenty, které by nám měli dělat jen samou radost. Začněme vidlicí Fox 34 Float Performance 130mm. Jak nám název napovídá, tak kolo se pohybuje na 130 mm zdvihu a vidlici dodala firma FOX. Jedná se o vzduchovku a tak dobrá hmotnost, je tak nějak zaručena :-) 130 mm které jsem zmínil, najdete i na zadním tlumiči ale o tom až později :-)


Když by jste přemýšleli o vypnutí tlumení ze řídítek, v tomto ohledu vás zklamu. Bohužel, se za jízdy vidlice nedá přepnout na pevnou, což možná u kola za 100 000 je škoda a určitě, by se to na takovém kole dalo využít.


V předu nenajdete jen vidlici ale určitě i nějaký brzdový systém a určitě kotouče. Na tomhle bajku, najdete oba kotouče o rozměrech 180 mm. Jak se říká, tak dozadu by se měl dávat menší a větší dopředu ale zde, si oba bratři nemají co vyčítat :-) Koho zajímá značka a tip, tak značka je SRAM a označení CENTERLINE. Je to ocelový brzdový kotouč na alu unašeči. Hmotnost 125g u této velikosti.

Brzdy si jedou ve stejné firmě a to SRAM. Novinka z dílny Sramu vychází z velmi povedeného čtyřpístového modelu Sram Guide. Model XC brzd Level, nabídne nižší hmotnost, při maximálním možném zachování brzdného výkonu. Skvělá dávkovatelnost, už je klasikou všech kotoučových brzd Sram. Oproti řadě Level T, má tento model TL kompatibilní dělěnou objímku a nižší hmotnost. Tyto brzdy jsou 2 pístové.  Když by jste je chtěli zakoupit samostatně, cena je cca 1800 kč.


Po čem tenhle hezkej mazlík jezdí ? Obutí je Schwalbe MINION DHR 2  27, 5 x 2.30. Je to plášť, který se nemusíte bát použít i na sjezdové kolo, nebo trati a měl by splňovat požadavky, které můžete využít třeba i při závodech světového poháru. Hmotnost 750 g. Je docela zajímavé, že na trailovém kole, jsou sjezdové pláště ale pokud, se nad tím zamyslíme, škodit by to snad ničemu nemělo a když se stane, že kolo budete chtít zkusit povodit i v trošku divočejší džungli, budete připraveni.


     Představec je Rocky Mountain AM. Řídítka jsou také od Rocky Mountain, s délkou 760 mm

 

Na řídítkách nalezneme tyto gripy, s názvem Rocky Mountain Lock On Light, s jemným pyramidkovým vroubkováním, které by mělo jistě vypomoci s proti skluzem. Tyto jemné pyramidky, by s tím neměli mít vůbec žádný problém a jejich množství, se krásně přizpůsobí rukavicím a s materiálem na jejich dlaních, půjdou ruku v ruce. Možná, že při častém ježdění, se trošku obrousí ale to tak nějak k tomu už patří. Gripy jsou na vnitřní straně jištěné.


Nyní jsme u takového malého problémku, který né úplně každému může vyhovovat. Samozřejmě že na fotografii vidíte, jak jsou kabely taženy rámem a vlastně zamotání, či něco podobného, nehrozí a ano je tomu tak. Co se týká strany řídítek, jsme na tom velmi dobře. Pár kabelů, které míří k zadní části nám zmizí v rámu hned pod řídítky a je vyhráno :-)


Když si však kolo prohlédneme trochu pečlivěji, uvidíme toto. Ano, naprostý šok. Nechápu, proč kabeláž je řešena takto, když je to rozhodně něco nebezpečného pro jízdu a když potkáte někde nějaký klacek, tak jste jasní a nebo tím kabely přeříznete a jste jasní také :-D Škoda, že na tak pěkném kole, najdeme tuto chybu. Někdo by řekl, že je to kryté převodníkem a tak se nemůže nic stát a to je samozřejmě špatně :-) Když se rozhodnete, toto kolo koupit, doporučil bych dořešit nějakým uchycením a nebo třeba slevou :-) a nebo na to je třeba nějaká finta kterou neznám. Po nějaké chvíli, mne však napadlo, zkusit kabely trochu povytáhnout směrem k řídítkům a více je napnout ale potom určitě, kabely nějak zafixovat, aby nám neklouzali zpátky. Pěkná věcička je tohle obrněné bříško. Tenhle kryt, se hodí jak na ježdění proti kamenům a dalším trampotám na cestě ale taky, když ho jako správní borci hodíte na korbu vozu jak ve Whistleru a razíte na kopec.


Již jsem to trošku nadhodil a jako vpředu, tak i vzadu, najdete zdvih 130mm. Vzadu, se o toto pružení stará FOX FLOAT DPS EVOL Performance. Tento tlumič, samozřejmě na rok 2018, by měl disponovat novým systémem dvojitého pístu DPS a při jízdě, je možnost nastavení nízkorychlostní komprese, ve všech 3 polohách páčky. Tlumič se dá i kompletně vypnout.


Další určitě hezkou moderní věcičkou, je pouze jeden převod v předu. Kliky Stylo 6k EAGLE 34T, pomáhají k pěkné a plynulé jízdě. Řetez je veden vodítkem Rocky Mountain Spirit Guide.


Kazeta Sram XG-1275 10-50T, nabídne jak do kopce, tak z kopce, velmi pěkné plynulé řazení a mělo by to být nejvýkonnější řazení pro jezdce na trailech. FULL PIN™ technologie využívá lehké pastorky z lisované oceli, které jsou spojené vysoce pevnostními piny z nerez oceli. Výsledek: lehká a odolná kazeta. Otevřený design podobný kazetám X-DOME™ pomáhá zajistit lepší samočištění od bláta, takže řazení je mnohem přesnější a komponenty mají delší životnost.


Řetěz Sram GX Eagle, je sestrojen přímo na tuto kolekci komponentů EAGLE a to přímo pro 12 rychlostí


     WTB Volt Race - pěkná vizáž, pohodlné sezení a luxus když pojedete třeba i na delší cesty. 


Když kolo celkově shrnu, určitě si s ním můžete užít spousty zábavy, ohromit designem spousty lidí v centrech ale i překvapit při jízdě, kdy vám k tomu tyto velmi slušné komponenty budou pomáhat. Za cenu kousek přes 100 000, by jsme mohli říci že ok. Jediné co je opravdu asi špatně, jsou kabely a bohužel jsem neměl možnost kolo vyzkoušet a nechtěl jsem s ním při focení nějak velmi manipulovat a tak, jestli kabely jdou popotáhnout, nebo ne, nevím ale tahle věc, tomu určitě na použití ubírá. Proto při koupi jistě vyzkoušet a dát na to pozor a nebo při nejhorším, doma nějaká vyrobená krytka, nebo něco podobného, může zachránit situaci, když už kolu neodoláte.



                      další...

11. 11. 2018

 Santa Cruz NOMAD 2018


Santa Cruz je sice původem až ze vzdálených USA států ale i u nás, v tom srdci Evropy, je možné se k této značce také dostat. Samozřejmě díky parametrům, způsobu používání a komponentům, je sice cena možná trošku nahoře ( 136.000 ) ale je to přeci jen kvalitka a z daleka a to se musí nějak odrazit na ceně. Přímo NOMAD, je dle všech skutečností pěkné FREERIDE kolo, které je stavěné jak na tento způsob jízdy, tak zvládne i lehčí DH.


Pohledem po řídítkách zjistíte, že komponenty nejsou vlastně vůbec špatné a když začnu řídítkama RACEFACE Aeffect R o délce 780mm, které vám poskytnou hezkou opěru a pohodlný úchop, gripy SANTA CRUZ Palmdale dělané na to, aby se vám jemné pyramidky hezky zakousli do rukavic, hlavně né do ruky :-D s délkou 125mm a vnitřním jištěním a použitým představcem z řady také Aeffect, tak vše spolu tak nějak hezky hraje a není moc o čem dumat.


Od řídítek jsme hnedka u vidlice Rock Shox LYRIC RC 170mm, která opravdu variantu FREERIDE a trochu Dh bajku celkem podtrhuje a je jisté, že s ní si dovolit můžete celkem hodně.


Sice jsem na řídítkách zapomněl něco zmínit a to jsou určitě brzdy a řazení ale to vůbec nevadí protože se k tomu dostaneme nyní. Brzdové páky i třmeny COOD R, vám nabídnou velmi lehký, výkonný, 4 pístový systém a doslova vychytanej design.


Odolná zadní horská nába od kultovní značky Novatec na 12mm pevnou osu. Tělo náboje je vyrobeno ze slitiny hliníku a kompletně CNC opracováno. Samotný náboj pak využívá 3 kvalitní průmyslová japonská ložiska v těle + další dvě ložiska v ořechu. Ocelový ořech Sram XD disponuje 5 zápatkami a je kompatibilní pouze s kazetami Sram XD (na tomto kole je XG ale asi v tom rozdíl nebude). Sice tento náboj je přední ale nese označení 461, takže to že zadní náboj má tyto specifikace a označení 462, tam bude řekl bych využití stejné.


Pláště Maxxis Minion DHF 3C EXO TR používají zešikmené výstupky snižující valivý odpor s vyfrézovanými drážkami pro zvýšení počtu kontaktních hran, které zajišťují lepší kontrolu v přímém směru a přesné zatáčení. V předu je použit rozměr 2,5¨ a v zadu 2,4¨.

  • EXO Protection - Ve světě trailových a all-mountain radovánek se jezdci často pohybují v kamení a mezi jinými ostrými překážkami, proto je třeba pamatovat na patřičnou ochranu boku pláště. Řešení EXO Protection využívá přídavnou vrstvu extra odolného materiálu, který chrání plášť po celém jeho obvodu, zejména proti prodření či proříznutí. Tento materiál je navíc vysoce flexibilní, proto nedochází k ovlivnění jízdních vlastností, pouze se lehce navýší hmotnost.
  • 3C - Konstrukce pláště ze tří směsí. Podkladová vrstva je z tvrdé směsi a je kombinována s dvěma měkčími na povrchu pláště a tím optimalizuje trakci a životnost pláště. Zejména vhodné pro přední pláště, kde dramaticky zvyšuje přilnavost na mokrém povrchu. Při použití u zadního pláště je třeba počítat s vyšším valivým odporem.


Rock Shox Super Deluxe Air R, vám nabídne jako vidlice v předu 170mm zdvihu a tím jistě podpoří styl využití kola. Jeho pěkné a celkem jednoduché uložení v rámu, dovoluje i opravdovému nešikovy tento tlumič z rámu vyjmout, pokud by se pustil do nějaké údržby nebo výměny. 

                                                                                                                                                                      Řazení, šlapání, to vše je v jednom kompletu EAGLE, který spolu tvoří něco co zde ještě nebylo. Materiál použitý na výrobu - kovaný hliník serie 7000. Tloušťka každého zubu je precizně měřená a kontrolovaná, aby spolupracovali s vnitřními a vnějšími články řetězu bez nejmenší vůle. 


Kazety tipu EAGLE jsou navrženy tak, aby vaše jízda do kopců, nebo spíše z kopců v našem případě :-) poskytla co největší komfort v jakémkoliv záběru. Obrovský rozsah 10-50 zubů, vám to co firma slibuje určitě i bez pochyby splní. FULL PIN technologie využívá lehké pastorky z lisované oceli, které jsou spojené vysoce pevnostními piny z nerez oceli.


Protože jsem konkrétní specifikace nenašel, pohledal jsem na internetu sedla podobná a sedla tipu VOLT, se dají nalézt třeba verzi RACE a nebo novější PRO, což bude řekl bych i tato varianta - nižší váha oproti RACE ale bohužel ubude malinko pohodlí. Tvar je poměrně standardní. Mírně snížený nos a lehce zdvižená záď. Doplněno logy VOLT tak i WTB (výrobce),


NOMAD je určitě pěknej vostrej stroj, kterej komponentama na hustou jízdu jen hýří a tak o kvalitě osazení a nebo vůbec komplet celého kola, není pochyb. Kdo si ho může dovolit, myslím že pokud mu sedne ke stavbě jeho těla a sednou si do oka, neměl by váhat.  



                      další...

20. 10. 2018

     Orbea OCCAM TR H30


Jak jsem již psal na facebook, tohle kolo Orbea, je takovou menší sestřičkou od OCCAM H50. H50 byla ostrá enduro ségra, s velmi hravou zádí a úhlem hlavovky, skoro jako sjezďák :-) Zde se na takové parametry nedostaneme ale užití této ďáblice, je hlavně na TRAILY, jak napovídá i zkratka v názvu. 

                    

                       Pokud si na Orbeu H50 nepamatujete, vidíte jí v pozadí barva pastelová.

Co se však týká kola které si představujeme dnes, tak jde samozřejmě o oranžovou variantu v popředí, která vám nabídne rám z hliníku ( někde jsem se dočetl i dural ) který je zeslabovaný. Jak uvádí spousty stránek - pokud máte rádi rychlost, lehkost ale zároveň úroveň a stabilitu, nemáte moc co řešit :-) Když si na stránkách rám zaregistrujete - máte doživotní záruku.


Pokud shlédneme po očku vidlici, najdeme použitou Foxku Performance 34 se třemi polohami pružení. Její hlavní použití směřuje na traily samozřejmě či all mountain.

Provedení 3-Pos Lever umožňuje kromě odskoku a tlaku vzduchu nastavit také míru nízkorychlostní komprese. Na výběr máte ze tří přednastavených režimů s možností jemného doladění. Vidlice má kónický tapered sloupek, Post Mount úchyt pro montáž přední brzdy a pevnou přední osu standardu Boost 15x110 mm. 


Hodně blízko vidlice se nachází kola po kterých se jezdí :-) a na tomto tipu H30 můžete najít pláště MAXXIS FORECASTER. Je to jasně plášť který patří do přírody a ničit ho, na vyjížďky po asfaltu je určitě škoda. Výstupky středně vysokého dezénu jsou rovnoměrně rozmístěny tak aby zajistily dostatek přilnavosti na trailu a dezén je oproti jiným závodním plášťům, velmi otevřený pro kvalitní sebečístící schopnosti. Středové sdružené výstupky, dodávají trakci při brzdění, i na nejprudším singletrackuEXO ochrana proti defektu. Ráfky jsou použity Mach 1 KLIXX.


Další věcí která se nachází v blízkosti vidlice, jsou určitě brzdy a kotouče. Páková kotoučová brzda Deore MT500, je navržena tak aby byla kompatibilní se všemi hydraulickými kotoučovými brzdami Shimano a jejich modely Deore. Když se brzdy budete snažit doma opravovat, vždy použijte minerální olej, jinak brzdy můžete na 100% poškodit. Brzdy jsou 2 pístové.


Bohužel jsem se zapomněl v obchodě zeptat na velikost kotoučů a na internetu, je nemohu najít ale vše, se v co nejbližší době doplní :-) ale tipnul bych to tak 140\160.


Lehký duralový představec Race Face, vhodný pro TRAILY ale i jiné tipy jízdy. Materiál AL 6061. Uchycení řídítek čtyřmi šrouby. Pro průměr řídítek 31,8 mm. Úhel: +/- 6°


Kazeta Sun Race 11 rychlostí. Přímo na tomto kole které jsem fotil, najdete kazetu tohoto tipu ale jsou i různé varianty, třeba se 12 rychlostmi ale i další, které jmenovat nebudu. Na celkové váze zadní stavby,  váhu kazety zase až tolik nepocítíte ale když ji hodíte na váhu, objeví se vám něco mezi 400 - 450 g.


Určitě vás v první řadě napadne, že kryty proti řetězu se dávají jen na ty ostřejší kola ale i v tomto případě, jsme připravení a tak kolo můžete vodit celkem divoce a lak na rámu, zůstane tam kde je.


Takhle vypadá zpřevodování v předu, kde jsou použity kliky také Shimano ale přesmykač, je volený z řady SLX. Doprovází ho 2 převodníky.


Na této přehazovačce, je použitý Shadow design od Shimana a měla by nést označení XT RD-M8000. Specifikace této přehazovačky je, že se řadí velmi snadno, tiše a hlavně hladce. Pokud by se stalo, že si budete chtít přidat v předu ještě jeden převod, klidně můžete protože ramínko SGS, vám tuto variantu nabídne a ještě k tomu všemu, je velmi lehoučká a to pouhých 270 g.


Jak už to tak bývá na těch opravdu dražších kolech, kabeláž je samozřejmě tažená rámem :-) Určitě je to výhoda a vypadá to jasně mnohem lépe :-) ale tak na kole za 70 000 Kč, mít tažené kabely po rámu a třeba bez potahu, by byla asi pěkná ostuda.


                            Styl sedla je tak nějak klasický protože najdete stejné jako na H50


Nakonec jedna z těch věciček, které zajímají na celopérech asi nejvíce a to je zadní tlumič. Je tu použit Fox Float DPS Performance se 120 mm. Je velmi tichý, disponuje 2 pístovým systémem a samozřejmě je vzduchový.


Tohle je v takovém malém představení kolo ORBEA OCCAM TR H30. Doufám, že se vám kolo líbilo protože nejsou to vůbec špatná kola a firma, působící od roku 1840 v Baskicku, si na nich snaží dávat záležet.



                      další...

       ROCK MACHINE WHIZZ

Ještě by jste si možná i vzpomněli, co jste v tom roce zažili zajímavého a na 100% vám řeknu, že rok 2014, nebyl přínosem pouze do vašeho života ale vyšla na svět, i tahle sice starší ale velmi užitečná a potřebná věc pro spousty lidí a to, až do dnešních dní. Rock Machine WHIZZ

Protože jsem tohle kolo fotil na závodech a jezdce, se mi tak nějak nepodařilo sehnat, zkusím ho přiblížit z poznatků, které jsem sehnal po internetu hledáním jednotlivých dílů a nebo i komplet sestavených kol, které jsou k vidění a k prodeji. Je to prostě pěkná starší mašina, kterou musíš sedlat pěkně z vostra, jinak to s ní máš těžký :-D důležitá věc kterou uvádí asi všude určitě je                                             -KOLO JE TESTOVÁNO JEZDCEM ADAMEM VÁGNEREM-

Dle mého, je stejně úplně jedno kdo ho testoval ale pokud ti sedne a je to kolo pro tebe, tak na něm může jezdit přeci kdo chce. Když ti to sním nepůjde, že na tom jezdí Vágner, je v tu chvíli úplně buřt :-D Zase až tolik tato informace ale nevadí, je alespoň trošku zaručeno, že se na tom dá jezdit sjezd a že to není na nákupy :-D


V předu je vidlice BOXXER (200mm), která tam si myslím byla ale je o ní pěkně staráno a určitě prošla i nějakým repasem ale chodí jak víno a i při bližším zkoumání fotografií, jsem nějaké extra škrábance nenašel a to svědčí o čem - někdo jí má asi rád :-D


Doufám, že jste tedy stejného názoru jako já a ten zní - kolo je sice trošku starší ale pořád vypadá celkem slušně, bytelně, dravě, zdravě a hravě :-D


Chvilku jsem tyto ráfky MAVIC DEEMAX ULTIMATE DH a pneu SCHWALBE NOBBY NIC hledal ale zase takoví problém to nebyl. Je naprosto jasné, že jsou to velmi pevné ráfky a kvalitní pneumatiky. Co je na nich také hezké, jak by řekla moje máma ... ta cena je teda taky pěkná :-) když přiblížím něco kolem 8000 tisíc (mluvím pouze o zapletených ráfcích) a možná i kousek více, uznáte, že to už by něco vydržet asi měli ... to by řekl zase táta :-D

Firma, je na tento tip ráfků velmi hrdá protože ve stejném roce, se na stejných, vyhrál světoví pohár a podobné prkotinky :-)

                     Řídítka najdete CHROMAG FUBARS, upevněny v představci TRUVATIV.

Musím se omluvit všem, které to ale těžce uráží avšak brzdy, se mi rozluštit nepodařilo. Uvedu alespoň foto, když už ho mám. Myslím si, že s kolem se ještě před závody někde lítalo a úplně se to nestihlo naleštit :-D a nebo to tak má být :-D


Další věcičku kterou jsem si nafotil, byli tyhle šlapátka :-D Vypadají velmi bytelně a určitě se tyto platformy řadí do kategorie sjezdových. Bohužel jsem značku opět nenašel ale pohled na ně, je hezký, nemyslíte  :-)

Samozřejmě když jsme si něco blábolili o předním tlumení, musíme něco zablábolit i o zadním. Zde najdete X FUSION z řady VECTOR. Firma ho doporučuje jasně na sjezd, pěkně splývá s kolem při jízdě, poskytuje příjemné tlumení ale zároveň s ním můžete drtit to nejtvrdší, co v DH najdete. Odolnej jak VECTORový vzorce :-D ty taky vydrží věčně :-D

To je asi vše, co si o tomhle bajku řekneme a takové malé představení, tohohle ROCK MACHINE WHIZZ, se vám doufám líbilo. Já přeji jediné a to, že pokud jezdec chce aby mu ještě nějaký rok vydrželo, nechť se tak stane.



                      další...

      HAIBIKE XDURO   2018 27,5

 10.0 ALL MOUNTAIN

Každá značka, se snaží vždy v novém roce přicházet s něčím, co lidi naprosto odrovná a oni, úžasem a obdivem, nebudou šetřit ani když spí. O jednu z takových věcí, se pokusila na 2018 i firma HAIBIKE, která přišla s tímto allmountain modelem, kterým chtěla naznačit, že ostré a velmi moderně pojaté kolo, může mít i elektropohon a zároveň, si na něm můžete dovolit tolik, jako s žádným jiným, které jste doposud viděli.

Na první pohled určitě vidíte, že je to stroj jako bejk a že vás, určitě podrží i v situacích, které se budou vymykat normálnímu ježdění po lesních cestičkách protože tohle XDURO, je na to prostě dělané. V tomto směru, vám bude k dispozici vychytaný duralový rám, kterým asi nepohrdnete a geometrie, která je seřízená tak aby rozložení váhy motoru, bylo co nejvíce ve středu a aby těžiště, bylo co nejvyváženější. Když by jste chtěli být ještě ostřejší a hustější než s tímto kolem, potom už doporučím jen variantu sjezdovou, s dvoukorunou, která je u tohoto modelu i s elektropohonem také k mání. Sjezdové elektrokolo, no ty kráso :-) 

Klikni pro zvětšení:

Důležitou otázkou je, když už je to bajk i na extrémní řádění, kolik máme zdvihy, když už se o tom mluví  ? XDURO, disponuje jak v předu tak v zadu, výškou zdvihu 150 mm. V předu, se o tlumení nárazů při jízdě, stará vidlice FOX 34 Floath Factory s možností uzamknutí tlumení, které určitě ušetří námahu do kopce bez pomoci el.pohonu, tak i s ním. 


V zadu, máme tlumič ze stejné řady aby nám to pěkně štimovalo a to, FOX Floath DP X2, také se zdvihem 150 mm. Jak vidíte, zdvihem se opravdu nešetřilo a kdo by se bál s takovými tlumiči jezdit ostřeji, než to dělají výletníci na Branžeži, tak je blázen. Sice vezměme v potaz i váhu, která je určitě větší než u allmountainu bez motoru ale i tak, to v klidu můžete risknout :-)

V rychlosti si zadní tlumič lehce přibližme a to, že je spojen s vlastnostmi pro enduro, sjezdy a podobné tipy ježdění, tak jak říkám, jen blázen by si s tím nezařádil.


Nyní se již odpoutejme od tlumičů, které jsou sice velice důležitou a rozlišovací částí kola ale pojďme se podívat na další nezbytnou věc a tou je, řazení, brzdy a to, co se kolem toho dá říci.

Řazení je použito Shimano DEORE XT rapidfire, které se používá ve variantě 2x10 a nebo 3x10.     V tomto případě, je použita varianta první. Tento systém řazení, vám umožňuje řadit dvojím způsobem a to, palcem a nebo ukazováčkem. Můžete si i odmontovat ukazatel, který vám napovídá, jak máte zařazeno a řídit se podle sebe. Řazení je to opravdu kvalitní a můžete ho pořídit, za přibližne 1800 kč. Dodatkem ještě řeknu, že materiál použitý na páčky, je hliník.

Je jasné, že pokud by se někdo ptal na kabely, jsou samozřejmě tažené rámem ve speciálních otvorech, takže vám při jízdě, nebudou překážet. Jinak jako celý koncept kola, působí brzdy velmi moderně a anatomicky ladí.

V předu jsme si již výbavu představili a také, se poohlédněme do zadu po přehazovačce. Nové řešení mechanismu zadního měniče Shimano SHADOW, je určeno pro ještě agresivnější jízdy. Jeho super nízké provedení, přináší mnohé výhody. Zadní měnič, díky nízkému profilu a principu jediného napínání nepřichází, v extrémních jízdních situacích, do kontaktu se zadní vidlicí. Přináší klidný chod a bezhlučnost. Systém Shadow = zmenšený design profilu, snižuje možnost poškození měniče nárazem do předmětu na cestě. 


Odběhněme od řazení k brzdám a zde, si určitě všichni zamlaskají blahem protože 4pístové brzdy, jsou jasně vítanou kapitolou. Označení Magura MT7, nazývá výrobce přímo - výkon a jistota. Tyto brzdy, jsou o malí krůček vylepšenější než předchozí varianta a to, o ovládání páček jedním prstem. Proto samotný název páček, je Magura MT7 HC. Tento systém, pomáhá hlavně proti únavě svalů ale je to, i komfortnější provedení. Tyto brzdy, klidně můžete najít i na sjezdových kolech, která jsou ještě o nějaký ten level výše. Kotouče mají rozměry 203mm a to jak v zadu, tak v předu. Váha těchto brzd je hezkých 255g a tyto brzdy, využívají systému magnetiXchange - tento systém, pomáhá jednoduchému a rychlému měnění destiček. Pokud by vás zajímala samotná cena, připravte si nějaký 5500 Kč.


Nyní, se pojďme podívat na věcičky kolem kol a začněme náboji. Náboje DT SWISS HX 1501, jsou náboje, vyvinuty především pro těžší konstrukce MTB e-biků.

Ráfky jsou stejného označení jako náboje a to tedy, DT Swiss HX 1501. Jsou to hliníkové ráfky a je v nich použit výplet, od stejné firmy a i se stejným názvem, jako náboje a ráfky.

Docela zajímavostí jsou pláště a to díky svým rozměrům a vzoru. Jak v předu, tak vzadu, jsou použity rozměry 27, 5 x 2.8, což je trošku nezvyklá varianta (myslím tím stejný rozměr). V předu, je plášť Maxxis Minion DHF a vzadu DHR 2. V předu je použit vzor pro dobrou koordinaci a zatáčení a vzadu, samozřejmě pro dobrý záběr, při sešlápnutí pedálů. Oba mají kevlarovou patku.


Nejvíce asi důležitou částí, je jasně na tomto kole elektropohon. Já, zde v článku nebudu moc rozepisovat o jaký pohon se jedná ale poskytnu zde, kompletní odkaz na celou specifikaci. https://www.akumo.cz/yamaha-2..tam krásně máte vše popsáno a vysvětleno.

Když by jste chtěli při jízdě motor ovládat, máte možnost pomocí displeje, který je připevněn na řídítkách. Celou dobu, ho máte krásně před sebou a tak, pohodlně vidíte vše co se při jízdě odehrává a jaké provádíte úkony. Když se jen malinko vrátím k motoru, prodejci uvádějí, že má dojezd neuvěřitelný 120 - 190 km. To je opravdu veliká dálka.


Tohle, bylo tak nějak trošku představeno allmountain kolo HAIBIKE 10.0 na rok 2018. Celou dobu jak jste si určitě všimly, nepadla ani zmínka o tom, kolik vlastně tenhle e-bajk stojí. Nechávám vás chvíli v napětí a schválně, si zkuste sami ohodnotit, na kolik by jste ho ocenili. Jak jste mohli vidět, tak komponenty jsou použity opravdu z řad těch vyšších a lepších a vůbec, je jasné, že kolo prostě na první pohled svým provedením a ztvárněním zaujme a že to není žádné B. Nebudu vás dále napínat a řeknu, že když si budete chtít tento určitě bytelný stroj koupit, tak určitě mi dáte na dřevo cca 164 000 kč. Není to určitě málo ale za kvalitu, se dnes prostě platí a to že je to kvalitní bajk, určitě uzná i amatér, který se v tom až tolik nevyzná :-)