1. 

01.01.2021

GIANT ADVANCE REIGN PRO 29''

S novým rokem 2021 přišla i malinkatá změna v systému prohlížení článků vydávaných na těchto stránkách, a tak těmito začátečními řádky vás chci v tomto novém stylu a způsobu serfování v projektu přivítat, a bez nějakého velikého otálení a okolků pojďme na to, k čemu jste tento web navštívili. 

Do nového roku jsem nepřišel s nějakou novinkou na trh jen já, ale i firma GIANT nasadila svého dalšího koně ze stájové řady REIGN. Dle vyhledávače HEUREKA se můžeme dopátrat, že tuto modelovou řadu seženete na trhu od roku 2016, ale dle mého to bude určitě o nějaký ten rok déle. Rám je celokarbonový a to znamená, že z tohoto materiálu je i zadní stavba, takže je to full a full carbon se zdvihem 146 mm :-). barevné provedení je dle prodejců ROSEWOOD - v českém překladu PALISANDR. Pokud se i trošku zaměříme na geometrii, tak tenhle bajk je přizpůsoben jako speciál na ENDURO, a tak tomu bylo i u předchůdce z roku 2020

Toto uvádí přímo výrobce na svých stránkách: Reign Advanced Pro 29 je postaven na celokarbonovém rámu z materiálu Advanced Composite, karbonová je tedy i zadní stavba. Horní vahadlo odpružení Maestro je vyrobené z jednoho kusu karbonového kompozitu (Advanced Forged Composite). Všechny naše karbonové rámy vyrábíme ze surových materiálů nejvyšší kvality v našich vlastních továrnách, což nám umožňuje mít nad celým výrobním procesem maximální možnou kontrolu. 

Jako další věcičku bychom si mohli představit kokpit tohoto téměř závodního stroje (téměř píši jen proto, že není polepen sponzory, protože jinak byste s ním mohli vyrazit klidně na závodní dráhu i v tomto osazení). V této části najdeme skoro vše od samotné firmy GIANT a začněme řídítky. Nesou označení CONTACT SL s 200mm zvýšením, délkou 800mm a šíří 35mm. Představec je také GIANT - CONTACT SL. Gripy jsem bohužel nezjistil, ale jak vidíme, jsou tvořeny střídavým tvarem vyčnívajícího a nižšího drážkování, a tak působí na pohled pohodlně, měkce a smekat by se také nemuseli. Hlavně v rukavicích si myslím bez problému.

Samozřejmě, že najdeme na řídítkách i nějaké ty páčky, a tyto od brzd nesou označení SHIMANO SLX, a tak je tomu i u celkového brzdového systému, který je na tomto kole použit.

Prošli jsme si řekněme horní část přední poloviny tohoto bajku, a tak se pojďme podívat i na odpružení, které nám tento enduro stroj nabídne. Je připevněna vidlice FOX 38 PERFORMANCE ELITE se zdvihem 170 mm používající tlumič GRIP2, který se na nový rok také posunul o nějaký ten kousek výše. Úhel hlavové trubky je 64,6°. K tomu přibyla nová technologie VVC (Variable Valve Control), která pomáhá lepšímu vysokorychlostnímu kompresnímu vztlaku.

Nevypadá tahle fešanda za cenu kolem 30 000 Kč krásně :-)

Na čem se tento stroj otáčí jsou náboje GIANT TR1 Wheel System s pevnou osou a rozměry 15x110 mm a 12x148 mm. Ráfky jsou použity s tím samým označením TR-1 a pocházejí také z dílny GIANTU. Výplet je také od firmy - máme tedy velmi pěkně sladěnou sestavu kol od vnitřku až po okraj - od náboje až po ráfky. Co se mi bohužel nepodařilo zjistit :-D tak jsou kotouče, ale určitě bych menší jak 180 mm v předu i vzadu nehledal.

Poslední věcičkou kolem kol jsou pneumatiky. Zde jsou použity téměř sjezdové pláště MAXXIS MINION DHR 2 v zadu a v předu je to Assegai 3c MAXX TERRA EXO +TR. V zadu je to řekněme TRAILOVÝ bráška od sjezdového pláště, ale určitě se nebojí ostré jízdy v terénu. V předu je to čistě sjezdová záležitost, a tento plášť je testován třeba i jezdcem se jménem Greg Minnaar.

Nyní se posuňme do středové části, a zde nás čeká určitě také spousty zajímavého. Začněme určitě v první řadě tlumičem, který dodala také firma FOX jako u vidlice. Jedná se o tlumič FOX Float X2 Performance, který je ideální variantou pro enduro nebo sjezdové kolo. Ne jen, že na kole vypadá velmi dobře - takový menší buclatý cvalda co opravdu pomůže - ale se svými vlastnostmi je zase také o nějaký ten krůček dále oproti svým předchůdcům. Třeba technologie RVS (Rod Valve System) pomáhá pro mnohem hladší a plynulejší přechody z menší a větších nárazu, a tím pomáhá lepší kontrole při jízdě v takových momentech. Tlumič má i další vychytávky, které posunuly hranice o něco výše, ale to bych mohl psát už opravdu každou blbost :-D. 

Ve středové části kola najdeme určitě i převody, kliky, atd, a tak pojďme i na tuto součást kola hodit naše moudré oko. V předu najdeme pouze jedno ozubené kolečko, ale kompletní osazení rychlostmi zní 1x12 SRAM NX EAGLE. Jako jsme tomu měli i u kol, které byli sladěny jednou variantou či řadou, tak je tomu i u systému řazení. NX EAGLE je použit jak zde na předním převodu, tak na zadní kazetě, řetězu i přehazovačce. V tomto směru je to také veliká paráda, protože mít tyto komponenty z jedné řady je naprosto správně, a hlavně řada NX EAGLE je zaručená kvalita a jednoduše řečeno velmi dobrá volba. Kliky jsou TruVativ Descendant 6k Eagle s délkou od 165 do 170 mm. Co určitě jako takový malý detail potěší, tak je spodní kryt rámu, který zamezí zbytečnému odření a poškození. Pár věcmi jsme již lehce nakousli zadní stavbu, a tak se po páru fotografiích pojďme podívat samozřejmě i tam.

Jako správné enduro se zadní stavba prosazuje kratší délkou pro hbitost a mrštnost (439 mm) a jak jsem již zmínil, tak je i zde použit materiál karbon.

No a úplným závěrem se jako vždy podíváme na čem budeme sedět. Na tomto GIANTU najdeme sedlovku Giant Contact Switch, teleskopická, 30,9 mm a sedlo Giant Romero SL. Úhel sedlové trubky je 76,4° u všech velikostí a délka sedlové trubky je od 431 do 496 mm. 

No a nyní je to již úplný závěr představení tohoto enduro děla od GIANTU na rok 2021, za úplně fantastickou cenu 136 999 Kč :-), a jak jsem říkal vždy v  roce 2020, tak to určitě řeknu i nyní: doufám, že se Vám fotografie a představení líbili, a že se opět spolu sejdeme zase u něčeho zajímavého z toho našeho bajkového světa :-D Takže ZDAREC BAJKUJEC a příště se budu těšit.